Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238060

Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi međupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj školi


Brebrić, Zdenka
Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi međupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj školi // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 3-4; 253-269 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1238060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi međupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj školi
(The role of storytelling as a form of support in the implementation of cross-curricular topics in primary and secondary school)

Autori
Brebrić, Zdenka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163 (2022), 3-4; 253-269

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
digitalne priče, edukativne priče, međupredmetne teme, pripovijedanje, učenik, učitelj
(digital stories, educational stories, storytelling, student, teacher)

Sažetak
U dokumentima „Škole za život“ piše da se međupredmetne teme odnose na općeljudske vrijednosti i kompetencije za život u 21. stoljeću i da su svakodnevno prisutne u odgojno-obrazovnom radu cjelokupne obrazovne vertikale. Prvi je cilj ovog rada saznati mišljenja učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola o kurikulima međupredmetnih tema, njihovoj provedbi i procjeni potrebne potpore. Da se realizacija ne bi svela na puku formalnost bilježenja poveznica za propisani kurikul uz pojedini nastavni predmet, rezultati pokazuju da je učiteljima i nastavnicima neophodna potpora, kako u sadržajnom i motivacijskom smislu, tako i u samoj provedbi. Ulogu takve potpore mogu odigrati ciljane autorske priče koje se mogu koristiti pripovijedanjem tradicionalnim i digitalnim načinom. Drugi je cilj istražiti iskustva djece osnovnoškolske dobi u vezi s pripovijedanjem ciljanih priča u okviru provođenja međupredmetnih tema. Rezultati pokazuju da učenici rado slušaju priče uz koje se identificiraju s vršnjacima iz priče, analiziraju probleme i anticipiraju rješenja. Treći je cilj istražiti važnosti potpore učiteljima putem pripovijedanja kao metode ostvarivanja odgojno-obrazovnih očekivanja u međupredmetnim temama te njihove procjene prednosti digitalnog pripovijedanja u odnosu na tradicionalno pripovijedanje.Rezultati pokazuju da je takva potpora značajna uz navedene prednosti pripovijedanja ciljanih priča u oba oblika (npr. prilagodba specifičnostima pojedinog razrednog odjela, uzrastu učenika) uz naglasak da digitalno pripovijedanje ima prednost jer se može koristiti višekratno, bez fizičkog prisustva pripovjedača, skupno u školi i individualno kod kuć

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zdenka Brebrić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Brebrić, Zdenka
Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi međupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj školi // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 3-4; 253-269 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Brebrić, Z. (2022) Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi međupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj školi. Napredak (Zagreb), 163 (3-4), 253-269.
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2022}, pages = {253-269}, keywords = {digitalne pri\v{c}e, edukativne pri\v{c}e, me\djupredmetne teme, pripovijedanje, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Uloga pripovijedanja kao oblika potpore u provedbi me\djupredmetnih tema u osnovnoj i srednjoj \v{s}koli}, keyword = {digitalne pri\v{c}e, edukativne pri\v{c}e, me\djupredmetne teme, pripovijedanje, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Brebri\'{c}, Zdenka}, year = {2022}, pages = {253-269}, keywords = {digital stories, educational stories, storytelling, student, teacher}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {The role of storytelling as a form of support in the implementation of cross-curricular topics in primary and secondary school}, keyword = {digital stories, educational stories, storytelling, student, teacher} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font