Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1238

Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV


Ćurćić, Marko
Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV, diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 1238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV
(Autotransformer 80 MVA, 120/110 kV)

Autori
Ćurćić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
16.12

Stranica
107

Mentor
Kelemen, Tomislav

Ključne riječi
autotransformator; transformator u štednom spoju; rasipni induktivitet; elektromagnetske sile; gubici zbog vrtložnih struja
(autotransformer; stray inductance; electromagnetic forces; eddy losses)

Sažetak
U okviru najvišeg napona mreže 123 kV, susjedna Mađarska ima nazivni napon mreže 120 kV, a Hrvatska 110 kV. Da bi se mogli povezati i na toj razini napona, potrebna je međutransformacija 120/110 kV za nazivnu snagu 80 MVA i za napon kratkog spoja 6%. Za ovako bliske napone dolaze do izražajaja sve prednosti i svi nedostatci autotransformatorskoh spoja. Tipska snaga autotransformatora u odnosu na tipsku snagu transformatora s odvojenim namotima je 12 puta niža, ali istovremeno treba očekivati vrlo velike poteškoće s realizacijom traženog napona kratkog spoja. U standardnim varijantama s koncentričnim namotima, dobivaju se izrazito nepovoljni omjeri utroška aktivnog materijala i visoki dodatni gubici kao posljedica visikih rasipnih tokova. Za zadanu formulu kapitalizacije trebalo je istražiti nestandardna idejna i konstrukterska rješenja, te naći optimalno rješenje za autotratransformator zadanih karakteristika. Analizirana su četiri idejna rješenja i to dva s koncentričnim namotima u varijantama s trostupnom jezgrom i sa shell tipom jezgre, te dvije s koaksijalnim namotima pločastog tipa s istim varijantama jezgara. Kao ekonomski optimalno rješenje pokazala se varijanta s koaksijalnim pločastim namotima u kojoj su namoti na istom stupu smješteni aksijalno jedan iznad drugog. Ovakvo rješenje nudi znatno niže ukupne gubitke uz nižu proizvodnu cijenu autotransformatora, što uz zadanu formulu kapitalizacije rezultira razlikom u kapitaliziranoj cijeni od preko 40 %. Kao ograničavajući činilac u ovoj varijanti pokazalo se naprezanje papirne izolacije u slučaju kratkog spoja na niženaponskj strani. Problem je riješen specifičnom konstrukcijom steznog sustava koji uz najmanje moguće naprezanje papirne izolacije vodiča, omogućava dovoljno dobro hlađenje namota.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Projekti:
008001

Ustanove:
KONČAR - Institut za elektrotehniku d.d.

Profili:

Avatar Url Tomislav Kelemen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćurćić, Marko
Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV, diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Ćurćić, M. 'Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV', diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}ur\'{c}i\'{c}, Marko}, pages = {107}, keywords = {autotransformator, transformator u \v{s}tednom spoju, rasipni induktivitet, elektromagnetske sile, gubici zbog vrtlo\v{z}nih struja}, title = {Autotransformator 80 MVA, 120/110 kV}, keyword = {autotransformator, transformator u \v{s}tednom spoju, rasipni induktivitet, elektromagnetske sile, gubici zbog vrtlo\v{z}nih struja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\'{C}ur\'{c}i\'{c}, Marko}, pages = {107}, keywords = {autotransformer, stray inductance, electromagnetic forces, eddy losses}, title = {Autotransformer 80 MVA, 120/110 kV}, keyword = {autotransformer, stray inductance, electromagnetic forces, eddy losses}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font