Pregled bibliografske jedinice broj: 1237074
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku // Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka) / Jurić Tomašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 22-22 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1237074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku
(Shaping the required reading paradigm in Croatian
language)
Autori
Ćavar, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka)
/ Jurić Tomašić, Josipa - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 22-22
Skup
Znanstveni skup Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2022. - 02.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatski jezik ; lektira ; koncepcije školske lektire
(Croatian language ; required reading ; concept of required reading)
Sažetak
Školsku lektiru hrvatski jednojezičnici određuju kao "beletrističke tekstove koje su prema školskom programu učenici dužni pročitati" (Šonje 2000: 537). Lektira se, u onom značenju u kojemu je razumijemo danas, dakle kao utvrđeni popis najčešće književnih naslova za izvanškolsko čitanje, u osnovnoškolskim programskim dokumentima javlja razmjerno kasno, tek 70-ih godina 20. stoljeća. Ipak, izvanškolsko je čitanje cjelovitih tekstova pod različitim nazivima - kao privatna ili domaća lektira - bilo integralnim dijelom gimnazijske nastave književnosti već od 19. stoljeća, što se može potvrditi u učevnim osnovama i onodobnoj stručnoj periodici. Pritom su se oblici školske lektire pod utjecajem različitih čimbenika u gimnazijskoj i osobito u osnovnoškolskoj nastavi, s vremenom mijenjali do postupna oblikovanja lektirne paradigme kakvu poznajemo danas. Izlaganje donosi pregled koncepcija školske lektire u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim odsječcima obrazovne okomice i to od uvođenja nastavnog predmeta u srednjoškolski odgojno-obrazovni sustav sredinom 19. stoljeća do danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija