Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1237074

Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku


Ćavar, Ana
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku // Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka) / Jurić Tomašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 22-22 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1237074 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku
(Shaping the required reading paradigm in Croatian language)

Autori
Ćavar, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka) / Jurić Tomašić, Josipa - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022, 22-22

Skup
Znanstveni skup Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2022. - 02.07.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Hrvatski jezik ; lektira ; koncepcije školske lektire
(Croatian language ; required reading ; concept of required reading)

Sažetak
Školsku lektiru hrvatski jednojezičnici određuju kao "beletrističke tekstove koje su prema školskom programu učenici dužni pročitati" (Šonje 2000: 537). Lektira se, u onom značenju u kojemu je razumijemo danas, dakle kao utvrđeni popis najčešće književnih naslova za izvanškolsko čitanje, u osnovnoškolskim programskim dokumentima javlja razmjerno kasno, tek 70-ih godina 20. stoljeća. Ipak, izvanškolsko je čitanje cjelovitih tekstova pod različitim nazivima - kao privatna ili domaća lektira - bilo integralnim dijelom gimnazijske nastave književnosti već od 19. stoljeća, što se može potvrditi u učevnim osnovama i onodobnoj stručnoj periodici. Pritom su se oblici školske lektire pod utjecajem različitih čimbenika u gimnazijskoj i osobito u osnovnoškolskoj nastavi, s vremenom mijenjali do postupna oblikovanja lektirne paradigme kakvu poznajemo danas. Izlaganje donosi pregled koncepcija školske lektire u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim odsječcima obrazovne okomice i to od uvođenja nastavnog predmeta u srednjoškolski odgojno-obrazovni sustav sredinom 19. stoljeća do danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Ćavar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćavar, Ana
Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku // Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka) / Jurić Tomašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 22-22 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ćavar, A. (2022) Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku. U: Jurić Tomašić, J. (ur.)Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta (knjižica sažetaka).
@article{article, author = {\'{C}avar, Ana}, editor = {Juri\'{c} Toma\v{s}i\'{c}, J.}, year = {2022}, pages = {22-22}, keywords = {Hrvatski jezik, lektira, koncepcije \v{s}kolske lektire}, title = {Oblikovanje lektirne paradigme u Hrvatskom jeziku}, keyword = {Hrvatski jezik, lektira, koncepcije \v{s}kolske lektire}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\'{C}avar, Ana}, editor = {Juri\'{c} Toma\v{s}i\'{c}, J.}, year = {2022}, pages = {22-22}, keywords = {Croatian language, required reading, concept of required reading}, title = {Shaping the required reading paradigm in Croatian language}, keyword = {Croatian language, required reading, concept of required reading}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font