Pregled bibliografske jedinice broj: 123706
Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa
Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa // XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : sažeci = abstracts / Stanka, Zrnčević (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003. str. 232-232 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 123706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekspertni sustav kao potpora poučavanju modeliranja i vođenja procesa
(Expert System as a Support for Teaching in Modeling and Process Control)
Autori
Stankov, Slavomir ; Galinec, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVIII. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : sažeci = abstracts
/ Stanka, Zrnčević - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo ; Hinus, 2003, 232-232
ISBN
9536894084
Skup
Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera (18 ; 2003)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.02.2003. - 19.02.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
modeliranje i vođenje procesa ; inteligentne autorske ljuske
(modeling and process control ; intelligent authoring shell)
Sažetak
Informacijska i komunikacijska tehnologija generira novu obrazovnu paradigmu i omogućava novi način promišljanja o učenju i poučavanju. Redefiniranjem statusa učitelja koji od "sveznalice" postaje vodič i suradnik u nastavi za izabrano područno znanje, ostvaruju se značajne promjene u procesu učenja i poučavanja. U takvom okruženju inteligentni tutorski sustavi omogućavaju poučavanje u po volji odabranom područnom znanju u suglasju s individualnim značajkama učenika koji se poučava. Inteligentni tutorski sustavi raspolažu sa: ekspertnim modulom kao nosiocem područnog znanja što je predmet poučavanja ; modulom učenika s prikazom aktualnog znanja učenika ; modulom za vođenje procesa stjecanja znanja i vještina učenika i komunikacijskim modulom što ostvaruje interakciju učenika, učitelja i područnog znanja. Prikazana je primjena inteligentne hipermedijske autorske ljuske Tutor – ; Expert System (TEx-Sys) [3], jednako kao i njegova distribuirana verzija Distributed Tutor – ; Expert System (DTEx-Sys) [2] pri poučavanja modeliranja i vođenja procesa. U tu svrhu razvijena je baza znanja koja pokriva nastavne sadržaje kolegija Modeliranje procesa i Mjerenja i automatsko vođenje procesa [1] na Fakultetu kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu. Baza znanja je formalizirana uz pomoć semantičke mreža s okvirima. Semantička struktura objekata baze znanja poboljšava se uz pomoć multimedije i hiperteksta čime se ispunjavaju uvjeti za angažiranje više osjetila studenata tijekom učenja i poučavanja. Polazište je pojam sustava i opća načela sustavskog mišljenja da bi se na primjerima procesa protjecanja i zagrijavanja loživog ulja, održavanja stalne razine ulja u kotlu i izmjene topline u dvostupnjevitom izmjenjivaču topline prikazali: razvoj dinamičkog i statičkog matematičkog modela procesa, simuliranje i načela vođenja. Istraživanje je provedeno sa studentima četvrte godine smjera kemijsko inženjerstvo koji su dali svoje mišljenje o paradigmi učenja i poučavanja pomoću inteligentnog tutorskog sustava izgrađenog uz hipermedijsku podršku sustava TEx-Sys, kao i vrednovanja znanja s preporukom za daljnji rad ostvarenog sa sustavom DTEx-Sys.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo