Pregled bibliografske jedinice broj: 1237004
Obrazovanje knjižničara na Filozofskom fakultetu u Zagrebu za rad u informacijskoj službi
Obrazovanje knjižničara na Filozofskom fakultetu u Zagrebu za rad u informacijskoj službi // Informacijska služba u knjižnici - tradicija, sadašnjost, budućnost / Sabolović-Krajina, Dijana et al. (ur.).
Koprivnica: Knjižnica i čitaonica "Fran Galović" Koprivnica, 2022. str. 17-17 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1237004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje knjižničara na Filozofskom fakultetu u
Zagrebu za rad u informacijskoj službi
(Education of reference librarians at the Faculty of
Humanities and Social Sciences in Zagreb)
Autori
Kos, D.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Informacijska služba u knjižnici - tradicija, sadašnjost, budućnost
/ Sabolović-Krajina, Dijana et al. - Koprivnica : Knjižnica i čitaonica "Fran Galović" Koprivnica, 2022, 17-17
ISBN
9789538255069
Skup
Online stručno-znanstveni skup: Informacijska služba u knjižnici: tradicija, sadašnjost i budućnost
Mjesto i datum
Online, 25.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
informacijska služba, obrazovanje knjižničara, Filozofski fakultet u Zagrebu
(reference services, librarian education, Faculty of humanities and social sciences)
Sažetak
Obrazovanje knjižničara na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu za rad u informacijskoj službi ima bogatu tradiciju. Kontinuitet i razvoj te tradicije može se pratiti a) u radu nastavnice Odsjeka dr. sc. Dore Sečić koja je objavom knjige Informacijska služba u knjižnici 1995. godine ocrtala temelje suvremene informacijske službe u Republici Hrvatskoj, b) implementaciji bibliografske paradigme u sadržajima kolegija preddiplomskog i diplomskog studija informacijskih znanosti, c) stručnom, istraživačkom i mentorskom radu nastavnika Odsjeka te d) pripremama za aktualnu reformu studijskog programa smjera Bibliotekarstvo na diplomskom studiju informacijskih znanosti. Izlaganje će nastojati konceptualizirati povijest, sadašnjost i budućnost obrazovanja knjižničara na Filozofskom fakultetu u Zagrebu za rad u informacijskoj službi u okvirima četiriju programskih odrednica, tj. sveobuhvatno definiranih uloga knjižničara-informatora: - informator-stručnjak - informator-poučavatelj - informator-istraživač - informator-transformator. Konceptualizacije informatora kao stručnjaka i poučavatelja bit će predstavljene kao tradicionalni pristupi u osmišljavanju kompetencijskog okvira knjižničara koji rade u informacijskoj službi. Istraživačka orijentacija razmotrit će se kao aktualna obrazovna orijentacija, dok će se transformacijska perspektiva uzeti kao moguća i potrebna buduća orijentacija programiranja obrazovanja knjižničara, kako u kontekstu obrazovanja za rad u informacijskoj službi, tako i strukovnog obrazovanja knjižničara općenito. Opisane uloge koje knjižničar-informator u tijeku rada zauzima nadahnute su klasičnom literaturom o informacijskoj službi i uslugama, ciljevima kritičkog knjižničarstva kao i biltenima i izvještajima o bogatom životu hrvatskih knjižnica koji dokumentiraju rad knjižničara informatora. Razrađene uloge bit će razmotrene i komentirane u odnosu na popise i rasprave o knjižničarskim kompetencijama u inozemnom i nacionalnom kontekstu (e.g. RUSA, 2008 ; Barbarić, 2009 ; Machala, 2015 ; CILIP, 2021).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti