Pregled bibliografske jedinice broj: 1236723
"Jer biti tattoo artist nije zanimanje nego stil života": značenja i iskustva tetoviranja iz perspektive tattoo umjetnika/ica u Hrvatskoj
"Jer biti tattoo artist nije zanimanje nego stil života": značenja i iskustva tetoviranja iz perspektive tattoo umjetnika/ica u Hrvatskoj, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zadar
CROSBI ID: 1236723 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Jer biti tattoo artist nije zanimanje nego stil
života": značenja i iskustva tetoviranja iz
perspektive tattoo umjetnika/ica u Hrvatskoj
(„Because being Tattoo Artist is not only a Job but
a Lifestyle” : Meanings and Experiences of
Tattooing from the Perspective of Tattoo Artists
in Croatia)
Autori
Bašić, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sociologiju
Mjesto
Zadar
Datum
06.07
Godina
2020
Stranica
81
Mentor
Tonković, Željka
Ključne riječi
tetoviranje, kreativne industrije, društvene mreže, utjelovljeni kulturni kapital
(tattooing, creative industries, social networks, embodied cultural capital)
Sažetak
Tetoviranje predstavlja specifičan društveni fenomen jer se iz stigmatiziranog obilježja razvilo u mainstream način ukrašavanja tijela. S obzirom na to da se tetoviranje može promatrati kao zanimanje i umjetnost, cilj ovog istraživanja bio je opisati i razumjeti iskustva tattoo umjetnika/ica i njihove percepcije tetoviranja. Pored toga, istraživanjem se nastojalo razumjeti značenja koja tattoo umjetnici/ice pripisuju društvenim mrežama i utjelovljenom kulturnom kapitalu. Za potrebe istraživanja provedeni su polustrukturirani intervjui s 15 tattoo umjetnika/ica. Kvalitativnom analizom dobiveno je pet tema: tetoviranje kao posao, tetoviranje kao umjetnost, tetoviranje kao stigma, društvene mreže i kulturni kapital tattoo umjetnika/ica. Na temelju rezultata istraživanja ključnim se ispostavio odnos tetovirača/ice i klijenta/ice koji tattoo umjetnici/ice vide razlogom najvećeg zadovoljstva, ali i nezadovoljstva. Iz iskustava tattoo umjetnika/ica uočava se značaj jakih veza u vidu potpore obitelji, partnera/ice i prijatelja/ica. Prema mišljenjima sugovornika/ica utjecaj „online“ društvenih mreža na tattoo industriju može imati pozitivne i negativne strane. Pozitivni aspekti očituju se u približavanju tetoviranja široj publici, a negativni u zahtjevima klijenata/ica za već postojećim tetovažama. Iskustva tattoo umjetnika/ica ukazala su na važnost utjelovljenog kulturnog kapitala koji se ogleda u tetovažama, stilu tetoviranja te glazbenim i likovnim preferencijama. Uz tetoviranje se danas ne veže tolika stigma kao prije, ali postoje rodno i regionalno uvjetovane razlike u mišljenjima glede tetovaža. Iako se sve više cijeni estetska vrijednost tetovaža, još uvijek se ne može govoriti o tetoviranju kao legitimnoj umjetnosti, a pravih tattoo umjetnika/ica prema sugovornicima/icama ima jako malo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija