Pregled bibliografske jedinice broj: 1236696
Je li vrijeme za promjenu sustava ocjenjivanja u osnovnoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj?
Je li vrijeme za promjenu sustava ocjenjivanja u osnovnoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj? // MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI 2. KONGRES CENTRA ZA INTERDISCIPLINARNA ISTRAŽIVANJA FILOZOFSKOG FAKULTETA OSIJEK: »Izazovi obrazovanja« Book of abstracts / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-40 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1236696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li vrijeme za promjenu sustava ocjenjivanja u
osnovnoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj?
(Is it Time to Change the Assessment System in
Primary School Education in Croatia?)
Autori
Glavaš, Amanda ; Staščik, Azra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
MEĐUNARODNI INTERDISCIPLINARNI 2. KONGRES CENTRA ZA INTERDISCIPLINARNA ISTRAŽIVANJA FILOZOFSKOG FAKULTETA OSIJEK: »Izazovi obrazovanja« Book of abstracts
/ Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 39-40
ISBN
978-953-314-175-6
Skup
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Izazovi obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.11.2022. - 05.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osnovna škola ; ocjenjivanje ; nacionalni ispiti ; upis u srednju školu
(elementary school ; assessment ; state exam ; enrollment in secondary school)
Sažetak
Provedbom prvih nacionalnih ispita među učenicima osnovnih škola (8. razred) u Hrvatskoj 2022. godine i objavom ostvarenih rezultata, više nego ikad prije struka i javnost počeli su zazivati sustavne promjene ocjenjivanja u sustavu odgoja i obrazovanja osnovnih škola i/ili načina i uvjeta upisa u srednje škole. Glavni razlog koji se za to navodi jest nemogućnost objektivne usporedbe znanja učenika koji dolaze iz različitih škola, točnije nemogućnost valjane selekcije učenika za upis u srednje škole temeljem zaključnih ocjena iz osnovne škole, a što proizlazi iz subjektivnog unutarnjeg ocjenjivanja. Cjelovita reforma načina osnovnoškolskog ocjenjivanja, ali i načina selekcije učenika za nastavak (sekundarnog) obrazovanja, zasigurno je jedan od izazova sustava odgoja i obrazovanja. Potaknuti navedenim, autori će analizirati postojeći sustav ocjenjivanja i funkciju ocjena u osnovnom obveznom školstvu u Hrvatskoj te postojeći model načina upisa u srednje škole. Na temelju teorijskih razmatranja te uvidom u dobre prakse drugih država, autori će dati svoj okvirni prijedlog za promjenom postojećeg sustava ocjenjivanja u osnovnoj školi u Hrvatskoj te mogućnosti promjene načina upisa učenika u srednje škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek