Pregled bibliografske jedinice broj: 1236202
Zagrebačka pijanistička škola u kontekstu europskog pijanističkog nasljeđa
Zagrebačka pijanistička škola u kontekstu europskog pijanističkog nasljeđa // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XX (2022), 3; 571-585 doi:10.31192/np.20.3.7 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1236202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zagrebačka pijanistička škola u kontekstu europskog pijanističkog
nasljeđa
(Zagreb Piano School in the Context of European Pianistic Heritage)
Autori
Mičija Palić, Martina
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XX
(2022), 3;
571-585
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glasovir ; pijanističke škole ; pijanizam ; Svetislav Stančić ; zagrebačka pijanistička škola
(piano ; piano school ; pianism ; Svetislav Stančić ; Zagreb Piano School)
Sažetak
Tematika tradicionalnih nacionalnih pijanističkih škola tek se posljednjih godina pojavljuje u malobrojnim znanstvenim radovima i istraživanjima. Iako većina profesionalnih pijanista razlikuje najznačajnije pijanističke škole poput francuske, austrijsko-njemačke i ruske, odlike pojedinih pijanističkih škola, njihove sličnosti i razlike, analiziraju se najčešće pregledom pijanističke djelatnosti njihovih eksponenata – pojedinih pijanista i glasovirskih pedagoga. Značajniji doprinos proučavanju pijanističkih škola prezentirali su u svojim znanstveno-istraživačkim radovima pijanisti Sofia Lourenço i Wojciech Wisniewski, čija će se istraživanja uzeti kao teorijsko polazište za proučavanje ove tematike. Pregledom najznačajnijih pijanističkih škola u ovom će se radu nastojati definirati i pozicionirati zagrebačka pijanistička škola uz prikaz njezine uloge u obrazovanju pijanista i glasovirskih pedagoga. Budući da o utjecaju pijanističkih škola u našoj sredini i o zagrebačkoj pijanističkoj školi nema značajnijih znanstvenih istraživanja, poseban segment ovoga rada donosi rezultate anketnog ispitivanja koji odgovaraju na pitanja vezana uz tradiciju i utjecaj zagrebačke pijanističke škole na suvremene tendencije hrvatskog pijanizma, pokazujući da većina ispitanika poznaje navedenu tematiku i njezino značenje, ali se samo 35 % smatra pripadnicima pojedinih pijanističkih škola, što je u suglasju s tendencijama univerzifikacije suvremenog pijanizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus