Pregled bibliografske jedinice broj: 1236106
Studentska vizija budućnosti školskoga predmeta Povijest
Studentska vizija budućnosti školskoga predmeta Povijest // Danubius noster, X (2022), 3; 73-80 doi:10.55072/DN.2022.3.73 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1236106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentska vizija budućnosti školskoga predmeta
Povijest
(Student vision of the future of the school subject
History)
Autori
Hajdarović, Miljenko
Izvornik
Danubius noster (2064-1060) X
(2022), 3;
73-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vijesti, futurologija, povijest, stavovi studenata, vizioniranje
(news, futurology, history, students' attitudes, visioning)
Sažetak
Povijest se kao školski predmet već duže vrijeme bori s temeljnim pitanjem -koja je njegova uloga u obrazovanju i kakva je njegova budućnost. Povjesničari su uglavnom fokusirani na proučavanje prošlosti bez redovnih analiza stanja predmeta u školama. Rasprave o Povijesti u školama prepuštene su javnosti i često političarima. Od uspostave samostalnosti u Hrvatskoj su provedene tri reforme obaveznog (osnovnog) obrazovanja koje kao rezultat nisu donijele promjenu paradigme poučavanja već su samo redom dodavale nove sadržaje u malu nastavnu satnicu. Promjena paradigme zapravo se dogodila u izvorima informacija - digitalni multimedijski svijet polako preuzima centralnu ulogu izvora informacija iz ruku učitelja, udžbenika i drugih obrazovnih materijala. U ovome istraživanju provedenom na studentima hrvatske i mađarske visokoškolske ustanove analiziramo stavove kojima se oblikuje scenarij poučavanja povijesti 2031. godine. Rezultati su bili inicijalna točka za futurološku metodu vizioniranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)