Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1236029

Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive


Lovrinić, Nikola; Goldin, Suzana; Vidulin, Sabina
Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive // 25. Pedagoški forum scenskih umetnosti
Beograd, Srbija, 2022. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1236029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive
(Auditory experience in ear training classes: State and perspectives)

Autori
Lovrinić, Nikola ; Goldin, Suzana ; Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
25. Pedagoški forum scenskih umetnosti

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 21.-22. 5. 2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazba, slušni doživljaj, solfeggio, spoznajno-emocionalni pristup, učenici
(auditory experience, cognitive-emotional approach, ear training, music, students)

Sažetak
Glazbeno obrazovanje u Republici Hrvatskoj dio je umjetničkog sustava obrazovanja usmjereno prema stjecanju znanja i razvoju vještina učenika, razumijevanju glazbenoga jezika, umjetničkom i kreativnom izražavanju. Solfeggio, kao temeljno područje glazbenoga obrazovanja, orijentirano je na spoznajnu dimenziju učenja, a rijetko se potiče emocionalna koja utječe na doživljaj i reakciju učenika (Vidulin i Kazić, 2021). Cilj prezentacije usmjeren je na analizu stanja nastave solfeggia u osnovnoj glazbenoj školi prema Nastavnom planu i programu (2006) i oblikovanje novih metodičkih strategija poučavanja. Moguća rješenja nalazimo u kreativnosti, otvorenosti i raznovrsnosti pristupa u nastavi solfeggia, a jedno od potencijalnih rješenja predstavlja višemodalno i interdisciplinarno slušanje glazbe (Vidulin, Plavšić i Žauhar, 2020). Polazeći od teze kako se spoznajno-emocionalnim slušanjem glazbe može osuvremeniti postojeća nastava solfeggia, prikazuju se načini rada na području slušanja glazbe. Detektiranje spoznajnih karakteristika putem zadataka ostaju važnim dijelom učenja, kojim se, uz emocionalno uključivanje učenika te poticanje razgovora o doživljajima, stanjima i asocijacijama nastalih uslijed slušanja, djeluje na njihov cjelovit razvoj. Kombinacija provjerenih modela uz iznalaženje novih dio je procesa osuvremenjivanja nastave kojima će se doživjeti i bolje razumjeti glazba. Premještaj fokusa sa spoznajnog na spoznajno-emocionalno slušanje potrebno je kako bi se utjecalo na status slušatelja, koji će na taj način moći identificirati vlastita emocionalna stanja. Ukoliko se slušanje glazbe poveže s emocionalnim uživljavanjem i iskazivanjem osobnih stajališta i uvjerenja, navedeno će utjecati na obogaćivanje glazbene i opće kulture učenika te na njihov holistički odgoj i obrazovanje. Takvim slušanjem izravno se istražuje suština glazbe jer se njezinim doživljajem i analizom osvještava puls vremena i društvenog okružja te potiče dječja mašta i unutarnje doživljavanje. Uz navedeno, otvoreni vidici, kreativnost i inicijativa, kao vrline neophodne za život i rad u 21. stoljeću, motivirajući su za učenike i učitelje, daju pozitivne rezultate u nastavi i vode ostvarivanju planiranih ciljeva i ishoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lovrinić, Nikola; Goldin, Suzana; Vidulin, Sabina
Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive // 25. Pedagoški forum scenskih umetnosti
Beograd, Srbija, 2022. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Lovrinić, N., Goldin, S. & Vidulin, S. (2022) Slušni doživljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive. U: 25. Pedagoški forum scenskih umetnosti.
@article{article, author = {Lovrini\'{c}, Nikola and Goldin, Suzana and Vidulin, Sabina}, year = {2022}, pages = {150-151}, keywords = {glazba, slu\v{s}ni do\v{z}ivljaj, solfeggio, spoznajno-emocionalni pristup, u\v{c}enici}, title = {Slu\v{s}ni do\v{z}ivljaj na nastavi solfeggia: stanje i perspektive}, keyword = {glazba, slu\v{s}ni do\v{z}ivljaj, solfeggio, spoznajno-emocionalni pristup, u\v{c}enici}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Lovrini\'{c}, Nikola and Goldin, Suzana and Vidulin, Sabina}, year = {2022}, pages = {150-151}, keywords = {auditory experience, cognitive-emotional approach, ear training, music, students}, title = {Auditory experience in ear training classes: State and perspectives}, keyword = {auditory experience, cognitive-emotional approach, ear training, music, students}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font