Pregled bibliografske jedinice broj: 1235954
Odjeci Talijanskog neorealizma u filmovima Kreše Golika
Odjeci Talijanskog neorealizma u filmovima Kreše Golika, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije, Pula
CROSBI ID: 1235954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjeci Talijanskog neorealizma u filmovima Kreše
Golika
(Echoes of Italian neorealism in the films of Krešo
Golik)
Autori
Komšić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije
Mjesto
Pula
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
45
Mentor
Habrle, Tanja
Ključne riječi
neorealizam ; talijanski neorealizam ; film, kinematografija ; Krešo Golik
(neorealism ; Italian neorealism ; movie ; cinematography ; Krešo Golik)
Sažetak
Neorealizam kao umjetnički pokret nastao je u Italiji nakon Drugog svjetskog rata kao potreba za realističnim prikazom svakodnevnog života nakon vladavine fašizma. U radu se analiziraju filmovi Kreše Golika kako bi se dokazao utjecaj talijanskog neorealizma na njegovo stvaralaštvo. U početku rada objašnjava se pojam neorealizma, njegova glavna obilježja te najvažniji talijanski predstavnici neorealizma: Vittorio De Sica, Roberto Rossellini i Luchino Visconti, kao i njihova važna neorealistička ostvarenja. Potom se izlaže povijesni pregled hrvatske kinematografije od sredine 20. stoljeća kada se osniva prvi centar za proizvodnju filma u Hrvatskoj, Jadran film u Zagrebu, i počinje svojevrsno klasično razdoblje hrvatskog filma. U tom razdoblju uočavamo da hrvatski redatelji inspiraciju traže u inozemnim kinematografijama. Analizom djela redatelja Veljka Bulajića i Šime Šimatovića uočavamo neke od ključnih elemenata neorealizma. Zadnji dio rada posvećen je redatelju Kreši Goliku i njegovim najvećim filmskim ostvarenjima. Analizom njegovih najpoznatijih filmova: Plavi 9, Djevojka i hrast, Imam dvije mame i dva tate, Od 3 do 22 i Tko pjeva zlo ne misli dokazan je utjecaj talijanskog neorealizma na njegovo stvaralaštvo, ali su pronađene i razlike, poput angažiranja profesionalnih glumaca u većini filmova, ublažavanje podjele na pozitivne i negativne likove te implementiranje različitog oblika realizma u filmu, primjer – folklorni realizam, kojeg vidimo u filmu Djevojka i hrast. Navedene razlike upućuju na Golikovu sklonost da pronađe svoj stil koji se polako okreće suvremenom filmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)