Pregled bibliografske jedinice broj: 1235933
Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi?
Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan način na koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi? // 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja (ur.).
Tuheljske Toplice, Hrvatska: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 50-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1235933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li za profesionalnu dobrobit nastavnika važan
način na koji percipiraju uključenost svojih
učenika na nastavi?
(Is the perception of students' engagement during
class important for teacher professional well-being?)
Autori
Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Šimunović, Mara ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Knjiga sažetaka
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja - : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022, 50-50
ISBN
978-953-49429-3-2
Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnici ; percipirana (ne)uključenost učenika na nastavi ; zadovoljstvo poslom ; emocionalna iscrpljenost ; želja za napuštanjem profesije
(teachers ; perceived students' (dis)engagement during class ; job satisfaction ; emotional exhaustion ; intention to leave the profession)
Sažetak
Iako istraživanja pokazuju da je uključenost učenika na nastavi povezana s mnogobrojnim pozitivnim akademskim ishodima kod učenika, manje se zna o ulozi nastavničke percepcije uključenosti učenika s profesionalnim ishodima kod nastavnika. U skladu s modelom radnih zahtjeva i resursa, percepcija učeničke uključenosti, odnosno neuključenosti na nastavi može se smatrati važnim resursom, odnosno zahtjevom u formiranju zadovoljstva poslom i sagorijevanje na poslu koji pak utječu na odluku nastavnika o napuštanju nastavničke profesije. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati posredujuću ulogu emocionalne iscrpljenosti i zadovoljstva poslom nastavnika u odnosu između percepcije učeničke uključenosti i neuključenosti na nastavi te želje za napuštanjem profesije kod nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1107 nastavnika iz 73 srednje škole s područja Republike Hrvatske. Nastavnici su ispunili skale o percipiranoj emocionalnoj i ponašajnoj uključenosti i neuključenosti svojih učenika na nastavi, svom zadovoljstvu poslom, emocionalnoj iscrpljenosti te želji za napuštanjem profesije. Rezultati su pokazali da su nastavnici koji percipiraju uključenost svojih učenika na nastavi višom, zadovoljniji svojim poslom što je zauzvrat povezano s manje izraženom namjerom napuštanja nastavničke profesije. Suprotno tome, nastavnici koji svoje učenike vide kao one koji su u većoj mjeri neuključeni u nastavu, imali su sniženo zadovoljstvo poslom što je zauzvrat bilo povezano s većom namjerom napuštanja profesije. Nadalje, nastavnici koji imaju učenike koji su više uključeni u nastavu, iskazivali su o manjim razinama emocionalne iscrpljenosti što je zauzvrat bilo povezano s manjom željom za napuštanjem profesije. Naposljetku, veća percipirana neuključenost učenika bila je povezana s izraženijom emocionalnom iscrpljenošću što je pak pridonosilo većoj želji za napuštanjem profesije. Percipirana (ne)uključenost učenika na nastavi oblikovala je želju za napuštanjem profesije isključivo posredno putem zadovoljstva poslom i emocionalne iscrpljenost. Izuzetak je percipirana uključenost učenika na nastavi koja je, osim preko zadovoljstva poslom, želji za napuštanjem profesije doprinosila i izravno (premda je snaga ove povezanosti bila niska). Ovo istraživanje istaknulo je učeničku uključenost i neuključenost percipiranu od strane nastavnika kao važan radni resurs, odnosno zahtjev nastavničkog posla, a koji je povezan s pozitivnim i negativnim indikatorima profesionalne dobrobiti nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-5472 - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva (TEPEPDYN) (Burić, Irena, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište u Zadru,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb