Pregled bibliografske jedinice broj: 1235920
Metodika e-učenja : savjeti i preporuke za rad na daljinu
Metodika e-učenja : savjeti i preporuke za rad na daljinu. Varaždin: Fronta Impress, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1235920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodika e-učenja : savjeti i preporuke za rad na
daljinu
(E-learning methodology: tips and recommendations for
remote work)
Autori
Hercigonja, Zoran
Ostali urednici
Jembrih, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, strucna
Izdavač
Fronta Impress
Grad
Varaždin
Godina
2022
Stranica
56
ISBN
978-953-49072-7-6
Ključne riječi
e-metodika, učenje, savjeti, preporuke
(e-methodology, learning, tips, recommendations)
Sažetak
Rad na daljinu posebno je zahtjevna kategorija u metodičkom smislu ukoliko ne postoje jasne smjernice kako prilagoditi nastavne materijale i sredstva za rad preko računala, a da bi se pritom održala socijalna slojevitost razrednog odjela, stvorio osjećaj sigurnosti i pripadnosti razredno odjelu te osigurala održivost kvalitete nastavnog sata. Postoje brojne „tehničke“ preporuke za rad na daljinu po pitanju strukturiranja sadržaja, pripreme sadržaja u određenim alatima, slanja i primanja poruka, sinkronog i asinkronog rada, no često se izostavlja „živa“ komponenta koja promišlja sam rad u razrednom odjelu odnosno u grupi preko socijalnih interakcija prisutnih u fizičkom okruženju. Preporuke kako voditi razredni odjel, što poduzeti i u kojem trenutku, da ne izgubimo povjerenje učenika, što predvidjeti i kako uključiti socio-emocionalni kontekst u izradu i pripremu nastavnih sadržaja te održavanja digitalne komunikacije ; sve su to pitanja koja se nameću u radu na daljinu i koja su obrađena kroz savjete i preporuke Metodike e-učenja. Knjiga „Metodika e-učenja“ pisana je s ciljem osvješćivanja i približavanja „žive“ komponente u procesu odgojno-obrazovnog rada na daljinu. Njezini savjeti i preporuke upućuju na problematiku izazvanu odsustvom fizičke komponente odgojno-obrazovnog procesa u radu na daljinu. Prevelik fokus na tehnologiju i tehnološke mogućnosti često u nastavi na daljinu isključuje glavne aktere odgojno obrazovnog procesa poistovjećujući ih sa samom IT tehnologijom. Uz promišljene savjete i psihološka rješenja nastava na daljinu trebala bi ispuniti većinu očekivanja od strane učenika ali i učitelja/nastavnika u smislu stvaranja ugodnog radnog okruženja na daljinu s osjećajem sigurnosti i pripadnosti grupi te osigurati održivost kvalitete nastavnog sata, emocionalnog zdravlja učenika i socijalnog ponašanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija