Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1235890

STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE


Labak, Irena; Kujundžić, Ivan; Bognar, Branko
STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1235890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE

Autori
Labak, Irena ; Kujundžić, Ivan ; Bognar, Branko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
5. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19-20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
analiza videozapisa nastave ; nastava biologije ; refleksija ; stručno usavršavanje

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem praćenja promjena u poučavanju Biologije tijekom stručnog usavršavanja koje uključuje podršku stručnjaka i primjenu naučenog, kritičku analizu te samorefleksiju. Učiteljice Biologije tijekom školske godine 2021./2022. stručno su se usavršavale sudjelovanjem na stručnim skupovima i online zajednicama učenja na kojima se raspravljalo o videozapisima njihove nastave. Intencija stručnog usavršavanja bila je izazvati promjene u nastavi koje osiguravaju aktivno učenje uz učeničko konstruiranje znanja na višim kognitivnim razinama. Za potrebe istraživanja analizirani su video zapisi nastave pet učiteljica. Prvo se obrascem za praćenje nastave analizirala inicijalna snimka svake učiteljice koji je snimljen prije početka stručnog usavršavanja kako bi se utvrdila moguća unaprjeđenja. Utvrđeni su sljedeći aspekti za unaprjeđenje: potrebno je uvesti poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči te da slobodno iznose svoje ideje i traže pojašnjenja kao i postavljanje pitanja učenicima koji osiguravaju višu kognitivnu razinu njihovog mišljenja. Utvrdili smo kako je važno poticati učenike da vlastitim riječima iskažu svoje razumijevanje sadržaja i da samostalno vode bilješke. Na početku sata je potrebno istaknuti cilj radi formativnog vrednovanja te poticati učenike da prate i provjeravaju svoje uratke te da procijene vlastito napredovanje. Nakon toga je uslijedio stručni skup i tematska zajednica učenja o utvrđenim aspektima koje je potrebno unaprijediti te su učiteljice naučeno samostalno trebale ostvariti u svojoj nastavi. Većina predviđenih unapređenja nije implementirana u nastavi pa tako izostaje poticaj učenicima da više postavljaju pitanja vezano za sadržaj koji se uči i da samostalno vode bilješke, da prate i provjeravaju svoje uratke te da procjene vlastito napredovanje. Također izostaje postavljenje ciljeva nastavnog sata. U nastavku stručnog usavršavanja učiteljice su dobile priručnik s gotovim pripremama za nastavu koji su izradili eksperti. Ovaj pristup unaprijedio je sve aspekte koje prvi oblik podrške nije, osim poticaja učenicima da procjene vlastito napredovanje u učenju. To ukazuje da je učiteljima u prvoj fazi ostvarivanja promjena potrebna veća i konkretnija podrška u pripremanju nastave. Kada ovladaju novim pristupima, učiteljima je moguće prepustiti veću autonomiju u osmišljavanju i ostvarivanju nastave. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (IP-2018-01- 8363).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Avatar Url Irena Labak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Labak, Irena; Kujundžić, Ivan; Bognar, Branko
STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Labak, I., Kujundžić, I. & Bognar, B. (2022) STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA U FUNKCIJI UNAPREĐENJA NASTAVE BIOLOGIJE. U: 5. Dani obrazovnih znanosti.
@article{article, author = {Labak, Irena and Kujund\v{z}i\'{c}, Ivan and Bognar, Branko}, year = {2022}, keywords = {analiza videozapisa nastave, nastava biologije, refleksija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, title = {STRU\v{C}NO USAVR\v{S}AVANJE U\v{C}ITELJA U FUNKCIJI UNAPRE\DJENJA NASTAVE BIOLOGIJE}, keyword = {analiza videozapisa nastave, nastava biologije, refleksija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Labak, Irena and Kujund\v{z}i\'{c}, Ivan and Bognar, Branko}, year = {2022}, keywords = {analiza videozapisa nastave, nastava biologije, refleksija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, title = {STRU\v{C}NO USAVR\v{S}AVANJE U\v{C}ITELJA U FUNKCIJI UNAPRE\DJENJA NASTAVE BIOLOGIJE}, keyword = {analiza videozapisa nastave, nastava biologije, refleksija, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font