Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1235889

UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA


Labak, Irena; Blažetić, Senka
UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1235889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA
(IMPROVING THE COMPETENCE PROFILE OF UNIVERSITY TEACHER)

Autori
Labak, Irena ; Blažetić, Senka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
5. Dani obrazovnih znanosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19-20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
konstruktivno usklađeno poučavanje i vrednovanje ; nastavničke kompetencije ; plan profesionalnog razvoja ; refleksija

Sažetak
S ciljem unapređenja kompetencijskog profila nastavnicima Odjela za biologiju, Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku pružena je podrška u jačanju znanja i vještina konstruktivno usklađenog poučavanja i vrednovanja koje ujedno služe u planiranju osobnog profesionalnog razvoja u dijelu nastavničkih kompetencija. Podrška je podrazumijevala pohađanje radionica tematski usklađenim utvrđenim zajedničkim aspektima za unaprjeđenje te ishodima i aktivnostima kurikula na razini kolegija. Tijekom radionica nastavnici su stjecali znanja i vještine o poučavanju i vrednovanju na način da su u ulozi studenata usvajali određene strategije i metode, a u ulozi nastavnika su vježbali didaktičko-metodičko oblikovanje svoje nastavne prakse. Nakon radionica uslijedila je implementacija naučenog tijekom čega su kao refleksijski alat koristili unaprijed zadane protokole. Refleksijom su izdvojeni specifičniji aspekti za unaprjeđenje te je izdvojena potreba didaktičko-metodičke podrške u planiranju i realizaciji kurikula na razini nastavne jedinice. Zbog toga su održane konzultacije s nastavnicima koje su kao oblik podrške izazvale određena unaprjeđenja u aktivnom učenju studenata. Tako su studenti učili tehnikom koja im je omogućila samostalno izdvajanje ključnih sadržaja i pojmova, poticala ih na postavljanje pitanja i slobodno iznošenje vlastitih ideja što ih je motiviralo na sudjelovanje sa zanimanjem. Ono što se konzultacijama nije unaprijedilo je individualizacija i diferencijacija poučavanja, poticaj studenata na samovrednovanje procesa učenja i postignuća, pružanje konkretnih povratnih informacija studentima o njihovom radu te provjera ostvarenosti ishoda na kraju nastave. Razgovorom nakon refleksije nastavnici su prepoznali potrebu za nastavkom vodstva u didaktičko-metodičkom oblikovanju. Osiguranim produženim vodstvom te podrškom u planiranju kurikula na razini nastavne jedinice unaprijedili su gotovo sve aspekte za unaprjeđenje koje prethodno nisu osim individualizacije i diferencijacije poučavanja i pružanja konkretnih povratnih informacija o napretku. Cjelokupni proces podrške omogućio je nastavnicima uvid u vlastite potrebe i usmjerio je njihov plan osobnog profesionalnog razvoja u dijelu nastavničkih kompetencija. Nastavnici su osvijestili potrebu za kontinuiranim razvojem pedagoškog znanja potrebnog za stvaranje i optimizaciju situacija poučavanja i učenja. Provedeno poučavanje nastavnika ukazuje da promijenjen pedagoško-didaktičko-metodički pristup u visokoškolskoj pedagogiji zahtijeva ne samo nastavnika koji je osviješten o potrebi cjeloživotnog obrazovanja nego i oblik kontinuiranog stručnog usavršavanja kao vid podrške autonomiji nastavnika u visokoškolskom obrazovanju. Opisano usavršavanje sveučilišnih nastavnika provedeno je u sklopu Internog natječaja Odjela za biologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku za prijavu znanstveno-istraživačkih projekata OZB – ZP 2021 pod nazivom Kolegijalno opažanje i profesionalni razvoj sveučilišnih nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
--3105-25-21 - Kolegijalno opažanje i profesionalni razvoj sveučilišnih nastavnika (Labak, Irena) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Senka Blažetić (autor)

Avatar Url Irena Labak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Labak, Irena; Blažetić, Senka
UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA // 5. Dani obrazovnih znanosti
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Labak, I. & Blažetić, S. (2022) UNAPRJEĐENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA. U: 5. Dani obrazovnih znanosti.
@article{article, author = {Labak, Irena and Bla\v{z}eti\'{c}, Senka}, year = {2022}, keywords = {konstruktivno uskla\djeno pou\v{c}avanje i vrednovanje, nastavni\v{c}ke kompetencije, plan profesionalnog razvoja, refleksija}, title = {UNAPRJE\DJENJE KOMPETENCIJSKOG PROFILA SVEU\v{C}ILI\v{S}NIH NASTAVNIKA}, keyword = {konstruktivno uskla\djeno pou\v{c}avanje i vrednovanje, nastavni\v{c}ke kompetencije, plan profesionalnog razvoja, refleksija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Labak, Irena and Bla\v{z}eti\'{c}, Senka}, year = {2022}, keywords = {konstruktivno uskla\djeno pou\v{c}avanje i vrednovanje, nastavni\v{c}ke kompetencije, plan profesionalnog razvoja, refleksija}, title = {IMPROVING THE COMPETENCE PROFILE OF UNIVERSITY TEACHER}, keyword = {konstruktivno uskla\djeno pou\v{c}avanje i vrednovanje, nastavni\v{c}ke kompetencije, plan profesionalnog razvoja, refleksija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font