Pregled bibliografske jedinice broj: 1235887
ANALIZA VIDEO ZAPISA NASTAVNIH SATI KAO NAČIN ZA UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA
ANALIZA VIDEO ZAPISA NASTAVNIH SATI KAO NAČIN ZA UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA // 14. Hrvatski Biološki Kongres
Pula, Hrvatska, 2022. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1235887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA VIDEO ZAPISA NASTAVNIH SATI KAO NAČIN ZA
UNAPRJEĐENJE POUČAVANJA
(ANALYSIS OF VIDEOS OF BIOLOGY CLASSES AS A WAY TO
DETERMINE ASPECTS TO IMPROVE
TEACHING)
Autori
Labak, Irena ; Meštrović, Ozrenka ; Meštrović, Jasenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
14. Hrvatski Biološki Kongres
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 12.10.2022. - 16.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje biologije ; pisana provjera ; konceptualno razumijevanje ; povratne informacije učenicima ; rješavanje problema ; samoprocjena učenika
(teaching biology ; written test ; conceptual understanding ; student feedback ; problem solving ; student self-assessment)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja aspekata za unaprjeđenje poučavanja Biologije analizom video zapisa nastavnih sati i pisane provjere znanja. Tijekom školske godine 2020./2021. snimani su i analizirani nastavni sati Biologije nakon čega je usvojenost opažanih koncepata utvrđena pisanom provjerom znanja. Protokolom za analizu video zapisa opažala se prisutnosti poučavanja koje usmjerava konstrukciju znanja na višim kognitivnim razinama uz opažanje prisutnosti formativnog vrednovanja. Za pisanu provjeru, koja je bila provedena s 288 učenika osmih razreda, napravljena je metrijska analiza. Pitanja koja su prema indeksu težine okarakterizirana kao teška su pitanja viših razina koja su ispitivala koncepte evolucije, razvojnog ciklusa biljaka, fotosinteze i staničnog disanja. Protokol za analizu video zapisa omogućio je utvrđivanje razloga ostvarene uspješnosti u rješavanju pojedinog pitanja vezanog na određenu sekvencu poučavanja. Uočeno je da na uspješnost učenja utječe djelomična prisutnost poučavanja koje potiče konceptualno razumijevanje i odsutnost poučavanja rješavanjem problema, kao i djelomično pružanje povratne informacije o procesu i postignuću učenja te odsutnost poticanja na samoprocjenu. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (IP-2018-01-8363).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju