Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1235869

Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja


Čurila, Viktoria
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK


CROSBI ID: 1235869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja
(ANALYSIS OF THE BASIC BIOLOGICAL CONCEPTS ACQUISITION WITH AN OVERVIEW TO STUDENTS SELF - EVALUATION AND TEACHERS TEACHING METHODS)

Autori
Čurila, Viktoria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za biologiju

Mjesto
OSIJEK

Datum
28.10

Godina
2022

Stranica
64

Mentor
Irena Labak

Ključne riječi
analiza nastavnog sata ; miskoncepcije ; više kognitivne razine ; vrednovanje
(teaching analysis ; misconceptions ; higher-level cognition ; assessment)

Sažetak
Tijekom procesa učenja dolazi do transformacije postojećeg znanja pri čemu se stvaraju novi koncepti, a već usvojeni se nadograđuju. Ovaj proces mogu omesti pogrešne predodžbe odnosno miskoncepcije. Kako bi se biološki koncepti mogli pravilno usvojiti takve predodžbe je potrebno zamijeniti ispravnim konceptima. Uspješnost toga ovisi o načinu poučavanja i (samo)vrednovanja. Cilj ovog rada je utvrditi usvojenost temeljnih bioloških koncepata propisanih predmetnim kurikulom za učenje Prirode i Biologije kod učenika 8. razreda te utvrditi miskoncepcije i samoprocjenu učenika o postignutom uspjehu učenja te raspraviti o povezanosti načina poučavanja i uspješnosti usvojenosti koncepata. Istraživanje je provedeno među 95 učenika 8. razreda osnovne škole. Analizirana je uspješnost rješavanja pitanja različitih razina postignuća prema načinu rada triju učiteljica. Analizom videozapisa nastavnih sati triju učiteljica procijenjena je zastupljenost obilježja nastave važnih za stjecanje znanja na višim kognitivnim razinama. Učenici svih triju učiteljica ostvarili su bolji uspjeh u pitanjima koja ispituju niže kognitivne razine, a promatrane učiteljice u prosjeku imaju slabo zastupljena obilježja koja omogućavaju dostizanje znanja na najvišim razinama. Također, evidentiran je nesklad između samoprocijenjenog i postignutog uspjeha, a mogući razlog ovome su nerazvijene metakognitivne vještine i praksa samoreguliranog učenja jer su obilježja nastave koja pridonose ovakvom učenju kod triju učiteljica slabo zatupljena ili odsutna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čurila, Viktoria
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK
Čurila, V. (2022) 'Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja', diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}urila, Viktoria}, year = {2022}, pages = {64}, keywords = {analiza nastavnog sata, miskoncepcije, vi\v{s}e kognitivne razine, vrednovanje}, title = {Analiza usvojenosti temeljnih biolo\v{s}kih koncepata s osvrtom na samoprocjenu u\v{c}enika i na\v{c}in pou\v{c}avanja u\v{c}itelja}, keyword = {analiza nastavnog sata, miskoncepcije, vi\v{s}e kognitivne razine, vrednovanje}, publisherplace = {OSIJEK} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}urila, Viktoria}, year = {2022}, pages = {64}, keywords = {teaching analysis, misconceptions, higher-level cognition, assessment}, title = {ANALYSIS OF THE BASIC BIOLOGICAL CONCEPTS ACQUISITION WITH AN OVERVIEW TO STUDENTS SELF - EVALUATION AND TEACHERS TEACHING METHODS}, keyword = {teaching analysis, misconceptions, higher-level cognition, assessment}, publisherplace = {OSIJEK} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font