Pregled bibliografske jedinice broj: 1235869
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata s osvrtom na samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, OSIJEK
CROSBI ID: 1235869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza usvojenosti temeljnih bioloških koncepata
s osvrtom na
samoprocjenu učenika i način poučavanja učitelja
(ANALYSIS OF THE BASIC BIOLOGICAL CONCEPTS
ACQUISITION WITH
AN OVERVIEW TO STUDENTS SELF - EVALUATION AND
TEACHERS
TEACHING METHODS)
Autori
Čurila, Viktoria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
OSIJEK
Datum
28.10
Godina
2022
Stranica
64
Mentor
Irena Labak
Ključne riječi
analiza nastavnog sata ; miskoncepcije ; više kognitivne razine ; vrednovanje
(teaching analysis ; misconceptions ; higher-level cognition ; assessment)
Sažetak
Tijekom procesa učenja dolazi do transformacije postojećeg znanja pri čemu se stvaraju novi koncepti, a već usvojeni se nadograđuju. Ovaj proces mogu omesti pogrešne predodžbe odnosno miskoncepcije. Kako bi se biološki koncepti mogli pravilno usvojiti takve predodžbe je potrebno zamijeniti ispravnim konceptima. Uspješnost toga ovisi o načinu poučavanja i (samo)vrednovanja. Cilj ovog rada je utvrditi usvojenost temeljnih bioloških koncepata propisanih predmetnim kurikulom za učenje Prirode i Biologije kod učenika 8. razreda te utvrditi miskoncepcije i samoprocjenu učenika o postignutom uspjehu učenja te raspraviti o povezanosti načina poučavanja i uspješnosti usvojenosti koncepata. Istraživanje je provedeno među 95 učenika 8. razreda osnovne škole. Analizirana je uspješnost rješavanja pitanja različitih razina postignuća prema načinu rada triju učiteljica. Analizom videozapisa nastavnih sati triju učiteljica procijenjena je zastupljenost obilježja nastave važnih za stjecanje znanja na višim kognitivnim razinama. Učenici svih triju učiteljica ostvarili su bolji uspjeh u pitanjima koja ispituju niže kognitivne razine, a promatrane učiteljice u prosjeku imaju slabo zastupljena obilježja koja omogućavaju dostizanje znanja na najvišim razinama. Također, evidentiran je nesklad između samoprocijenjenog i postignutog uspjeha, a mogući razlog ovome su nerazvijene metakognitivne vještine i praksa samoreguliranog učenja jer su obilježja nastave koja pridonose ovakvom učenju kod triju učiteljica slabo zatupljena ili odsutna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Irena Labak
(autor)