Pregled bibliografske jedinice broj: 1235842
Studija o participaciji djece iz ranjivih skupina u Hrvatskoj
Studija o participaciji djece iz ranjivih skupina u Hrvatskoj. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1235842 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studija o participaciji djece iz ranjivih skupina u Hrvatskoj
(Study on participation of children from vulnerable groups in Croatia)
Autori
Borić, Ivana ; Mataga Tintor, Arijana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ured UNICEF-a za Hrvatsku
Grad
Zagreb
Godina
2022
Stranica
193
ISBN
978-953-7702-68-7
Ključne riječi
participacija, djeca, ranjive skupine
(participation, children, vulnerable groups)
Sažetak
Svrha studije bila je steći opsežno znanje o sudjelovanju djece iz ranjivih skupina u Hrvatskoj (djeca romske nacionalne manjine, djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djeca s teškoćama u razvoju, djeca u zdravstvenom sustavu, djeca u sustavu pravosuđa, djeca izbjeglice i migranti1, djeca koja žive u siromaštvu i djeca iz izoliranih područja), uključujući i informacije o postojećim stavovima, moguć- nostima, preprekama i poticajnim čimbenicima za dječju participaciju. Nadalje, od studije se očekuje da ponudi konkretne preporuke koje će usmjeravati buduće programske aktivnosti UNICEF-a i partnera za jačanje participacije djece iz ranjivih skupina u svim aspektima njihovih života. Ciljevi studije su sljedeći: konceptualizirati i opisati ranjivost djece s obzirom na njihova prava na sudje- lovanje ; steći informacije o stavovima opće javnosti i stručnjaka iz sektora obrazovanja, zdravstva, pravosuđa i socijalne skrbi o participaciji djece iz ranjivih skupina ; steći informacije o mišljenjima šire javnosti i stručnjaka o postojećim mogućnostima za participaciju djece iz ranjivih skupina u obitelj- skom i školskom okruženju i lokalnoj zajednici ; dobiti pregled stanja participacije djece iz odabranih ranjivih skupina te informacije o utvrđenim ograničenjima i poticajnim čimbenicima (kroz osam stu- dija slučaja) ; prepoznati i opisati dobre prakse vezane uz participaciju djece iz ranjivih skupina ; utvrditi i opisati posljedice ograničenog sudjelovanja djece iz ranjivih skupina ; pripremiti sveobuhvatno izvješće (uz sudjelovanje djece) s preporukama za povećanje sudjelovanja djece iz ranjivih skupina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb