Pregled bibliografske jedinice broj: 123514
Franjo Marković o povijesti glazbe. Prilog hrvatskoj glazbenoj historiografiji
Franjo Marković o povijesti glazbe. Prilog hrvatskoj glazbenoj historiografiji // Treći hrvatski slavistički kongres
Zadar, Hrvatska, 2002. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 123514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Franjo Marković o povijesti glazbe. Prilog hrvatskoj glazbenoj historiografiji
(Franjo Marković on Music History. A Contribution to Croatian Music Historiography)
Autori
Majer-Bobetko, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treći hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 15.10.2002. - 19.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Franjo Marković; glazbena historiografija; Croatia
(Franjo Marković; music historiography; Croatia)
Sažetak
Zanimanje Franje Markovića za glazbu nije upitno i očituje se u različitim aspektima njegova djelovanja: u recenzentskom radu (Franjo Kuhač: Južno-slovienske narodne popievke u notah, s glasovirskom pratnjom i s tekstom izvornim, Vienac, 1878.), u libretistici (Zajčev Mislav) u upravljanju Hrvatskim pjevačkim društvom “ Kolo” , kojemu je bio predsjednikom od 1883. do 1886. godine, i, naposljetku, u području estetike glazbe. Teme vezane uz to područje izložio je u okviru svoga estetičkog sustava prezentiranog u knjizi Razvoj i sustav obćenite estetike (1903). Ovdje je zamjetnu pažnju posvetio pitanjima periodizacije opće povijesti glazbe, kao jedan od prvih autora (uz Vjenceslava Novaka), koji su se tom problematikom u nas bavili, a svakako prvi u Hrvatskoj koji je svoju periodizaciju i tiskom objavio. Zasnovana je na podjeli na pet razdoblja: religijsko doba, doba klasične instrumentalne glazbe, romantika (doba lirske romantike i doba koloristične i deklamatorne romantike), naturalizam. Svekoliku povijest glazbe do Palestrine Marković drži tek pripremnim razdobljem. Njegova periodizacija, međutim, nije imala nikakvog utjecaja na hrvatsku glazbenu historiografiju. U ovom se radu Markovićeve postavke analiziraju i uspoređuju s dosezima hrvatske i europske onodobne glazbene historiografije. Kritička se prosudba međutim vrši i sa stajališta suvremenih glazbeno-historiografskih postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti