Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1234825

Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva


Filipov, Mia
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva // Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek
Osijek, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 1234825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva
(Forest kindergartens in the light of the new paradigm of contemporary childhood)

Autori
Filipov, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19-20.04.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
igra ; suvremeno djetinjstvo ; šumski vrtići
(contemporary childhood ; forest kindergartens ; play)

Sažetak
Iako neki suvremeni teoretičari i praktičari odgoja i obrazovanja zasluge za razvoj šumskih vrtića i škola pridaju skandinavskoj tradiciji, koncept šumskoga odgoja i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja na otvorenome, nije nov. Njegove korijene valja tražiti u pedagoškom naturalizmu Jean-Jacquesa Rousseaua, šumskoj školi Franje Higy-Mandića i slobodnoj školi Lava Nikolajeviča Tolstoja. Ovi su autori svojim učenjima istaknuli potrebu simbiotskoga života čovjeka i prirode, izmješćujući odgojno-obrazovne procese u prirodni okoliš i tako zastupajući načelo poštovanja dječje ličnosti, čime anticipiraju moderno shvaćanje djeteta kao samodostatnoga bića, a ne čovjeka u malom. Budući da se ovim izlaganjem želi problematizirati koncept šumskih vrtića kao nastavljača tradicije odgojno-obrazovnih procesa na otvorenome, pozornost valja usmjeriti na njihove oblike i odlike u modernoj praksi. Ovo izlaganje želi problematizirati pitanje dječje autonomije i odnosa odraslih prema djeci, ocrtano odabirom standardnih vrtića ili njihovih alternativa, a posebice šumskih vrtića. Pozornost je usmjerena i propitivanju odgojno-obrazovne činjenice institucionalizacije, odnosno socijalne konstruiranosti djetinjstva. Rad je napisan u svrhu boljega razumijevanja teme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mia Filipov (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Filipov, Mia
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva // Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek
Osijek, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Filipov, M. (2018) Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva. U: Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek.
@article{article, author = {Filipov, Mia}, year = {2018}, keywords = {igra, suvremeno djetinjstvo, \v{s}umski vrti\'{c}i}, title = {\v{S}umski vrti\'{c}i u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva}, keyword = {igra, suvremeno djetinjstvo, \v{s}umski vrti\'{c}i}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Filipov, Mia}, year = {2018}, keywords = {contemporary childhood, forest kindergartens, play}, title = {Forest kindergartens in the light of the new paradigm of contemporary childhood}, keyword = {contemporary childhood, forest kindergartens, play}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font