Pregled bibliografske jedinice broj: 1234825
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga djetinjstva // Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek
Osijek, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1234825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šumski vrtići u svjetlu nove paradigme suvremenoga
djetinjstva
(Forest kindergartens in the light of the new
paradigm of contemporary childhood)
Autori
Filipov, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Studentski simpozij "Alternativne pedagoške ideje i škole" Udruge studenata pedagogije "Didaskalos" Filozofskoga fakulteta Osijek
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19-20.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
igra ; suvremeno djetinjstvo ; šumski vrtići
(contemporary childhood ; forest kindergartens ; play)
Sažetak
Iako neki suvremeni teoretičari i praktičari odgoja i obrazovanja zasluge za razvoj šumskih vrtića i škola pridaju skandinavskoj tradiciji, koncept šumskoga odgoja i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja na otvorenome, nije nov. Njegove korijene valja tražiti u pedagoškom naturalizmu Jean-Jacquesa Rousseaua, šumskoj školi Franje Higy-Mandića i slobodnoj školi Lava Nikolajeviča Tolstoja. Ovi su autori svojim učenjima istaknuli potrebu simbiotskoga života čovjeka i prirode, izmješćujući odgojno-obrazovne procese u prirodni okoliš i tako zastupajući načelo poštovanja dječje ličnosti, čime anticipiraju moderno shvaćanje djeteta kao samodostatnoga bića, a ne čovjeka u malom. Budući da se ovim izlaganjem želi problematizirati koncept šumskih vrtića kao nastavljača tradicije odgojno-obrazovnih procesa na otvorenome, pozornost valja usmjeriti na njihove oblike i odlike u modernoj praksi. Ovo izlaganje želi problematizirati pitanje dječje autonomije i odnosa odraslih prema djeci, ocrtano odabirom standardnih vrtića ili njihovih alternativa, a posebice šumskih vrtića. Pozornost je usmjerena i propitivanju odgojno-obrazovne činjenice institucionalizacije, odnosno socijalne konstruiranosti djetinjstva. Rad je napisan u svrhu boljega razumijevanja teme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija