Pregled bibliografske jedinice broj: 1234815
Kritičko promišljanje nastave usmjerene na učenika na osnovnoškolskoj razini
Kritičko promišljanje nastave usmjerene na učenika na osnovnoškolskoj razini // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije "Globalne i lokalne perspektive pedagogije" / Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Varga, A. ; Campbell-Bar, V. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 346-355 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1234815 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko promišljanje nastave usmjerene na učenika na osnovnoškolskoj razini
(Critical reflection on student-oriented teaching in primary education)
Autori
Filipov, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
/ Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Varga, A. ; Campbell-Bar, V. - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 346-355
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27-28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivno učenje ; konstruktivizam ; nastava usmjerena na učenika ; osnovno obrazovanje
(active learning ; constructivism ; primary education ; student-oriented teaching)
Sažetak
U suvremenoj pedagogiji dogodio se svojevrstan kopernikanski obrat paradigmi – „stara“ je paradigma bila usmjerena na nastavnika i predavački karakter nastave, koja je od učenika zahtijevala reprodukciju činjenica prezentiranih na nastavi, dok „nova“ paradigma pomiče fokus s nastavnika na učenika i njegova iskustva učenja, pri čemu djeluje kao subjekt vlastitoga učenja. Sukladno tome, u ovome radu predstavljen je didaktički koncept nastave usmjerene na učenika s posebnim naglaskom na osnovnoškolsku razinu te su u kontekstu ove teme razmatrani pojmovi konstruktivizma nasuprot instruktivizmu te aktivno učenje kao jedan od temeljnih pristupa suvremenoj nastavi. U radu su također ukratko objašnjeni korijeni nastave usmjerene na učenika, iznesene su razlike između tradicionalne i suvremene škole, a poseban je naglasak rada na kritičkom pristupu pojmu nastave usmjerene na učenika na osnovnoškolskoj razini. Preciznije, rad želi upozoriti na mogućnosti i poteškoće ostvarivanja aktivne nastave, a radi bolje ilustracije iznijet će se pregled istraživanja na tu temu. Tema je važna za suvremeni odgoj i obrazovanje, a rad je napisan u svrhu boljeg razumijevanja problematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija