Pregled bibliografske jedinice broj: 1234782
(Sve)vremenost karikatura: Je li Nova godina zaista nova?
(Sve)vremenost karikatura: Je li Nova godina zaista nova? // Zbornik radova s Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području Medija i komunikacije održane u Koprivnici 27. studenoga 2021. / Rosanda Žigo, Iva ; Lasić-Lazić, Jadranka ; Tomiša, Mario (ur.).
Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2022. str. 109-138 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1234782 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Sve)vremenost karikatura: Je li Nova godina zaista
nova?
(The (con)temporarity of caricatures: Is New Year
really new?)
Autori
Miletić, Lana ; Vukić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s Međunarodne doktorske konferencije za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području Medija i komunikacije održane u Koprivnici 27. studenoga 2021.
/ Rosanda Žigo, Iva ; Lasić-Lazić, Jadranka ; Tomiša, Mario - Koprivnica : Sveučilište Sjever, 2022, 109-138
Skup
Međunarodna doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija u području medija i komunikacije
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 27.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
analiza narativa ; novinska karikatura ; kulturalna reprezentacija ; Nova godina ; e-publikacija 24sata.hr
(newspaper caricature ; cultural representation ; narative analysis ; New Year ; e-publication 24sata.hr)
Sažetak
Nova je godina dan koji simbolizira želju/potrebu za novim i boljim i počesto se vezuje uz pitanja trajnosti i prolaznosti, a mediji obrađuju temu različitim žanrovima i načinima u tom blagdanskom razdoblju pa i karikaturom. Karikatura je višeslojni tekstualno-vizualni medij koji, koristeći se humorom, reprezentira društvenu stvarnost kreirajući kulturalne konstrukte i manifestacije. U Hrvatskoj je karikatura dosad bila predmetom povijesnoumjetničkih i lingvističkih, ne i medijskih istraživanja. Oslanjajući se na teoriju kulturalne reprezentacije, ovo kvalitativno istraživanje medijske poruke provedeno je metodom analize narativa na uzorku svih novinskih karikatura Nika Titanika objavljenih na dan 31. prosinca u elektroničkoj publikaciji 24sata.hr u razdoblju od 2012. do 2021. godine (N=10). Cilj je bio utvrditi reprezentira li narativ karikatura hrvatsku kulturu i je li uvjetovan datumom objave. Analizom vrste, teme, kompozicije, likova, boja, simbola, stereotipa i humora, proučavalo se značenje i tematsku povezanost karikatura, reprezentaciju društvenih odnosa i aktualnost likova. Na analiziranom uzorku utvrđen je svevremenski hrvatski kulturološki narativ koji karikature iz konteksta dnevnih informativnih publikacija izmješta u prostor umjetnosti, što povećava njihov značaj i vrijednost. Riječ je o situacijskim i u načelu jednokratnim tematski povezanim karikaturama koje reprezentiraju svakodnevne (hrvatske) aktualne društvene teme, odnose i probleme i uglavnom prikazuju stereotipizirane univerzalne likove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli,
Sveučilište Sjever, Koprivnica