Pregled bibliografske jedinice broj: 1234705
Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola
Povezanost bavljenja debatom i političke participacije: medijacijski učinak političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata kod učenika srednjih škola // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2021. str. 39-39 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1234705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost bavljenja debatom i političke
participacije: medijacijski učinak političkog
znanja i identifikacije s grupom debatanata kod
učenika srednjih škola
(The relationship between debating and political
participation: The mediation effect of
political knowledge and identification with the
group of debaters among high school
students)
Autori
Krpanec, Eta ; Huić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.9.-1.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
politička participacija, političko znanje, debata, identifikacija s grupom, srednjoškolci
(political participation, political knowledge, debate, group identification, high school students)
Sažetak
Istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj ukazuju na sve nižu političku participaciju mladih. Istovremeno medijski naslovi, ali i rezultati ispitivanja ukazuju na nezadovoljstvo mladih svojim položajem i političkom situacijom. Zbog toga je važno naći aktivnosti koje bi mlade mogle potaknuti na aktivni angažman u politici. Pokazuje se da su u poticanju participacije efikasni obrazovni programi usmjereni na smislenost i transfer znanja o politici te koji omogućavaju raspravu o kontroverznim temama. Jedan od programa koji odgovara ovom opisu je debata, za koju neka istraživanja već sugeriraju da bi mogla pridonositi participaciji. Debatiranje je sudjelovanje u strukturiranim raspravama koje se u Hrvatskoj odvija kroz program debatnih klubova. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti vezu između bavljenja debatom, političkog znanja i identifikacije s grupom debatanata s političkom participacijom. U online upitniku su sudjelovali učenici koji su članovi srednjoškolskih debatnih klubova s područja Hrvatske (N = 175). Utvrđeno je da postoji pozitivna povezanost između duljine bavljenja debatom u srednjoj školi i namjere političke participacije, pri čemu su političko znanje i identifikacija s debatantima potpuni medijatori tog odnosa. Dulje sudjelovanje u debati povezano je s većim znanjem o političkim pojmovima te aktualnostima u domaćoj i stranoj politici. Također je povezano s identifikacijom s debatantima, to jest s politički aktivnom skupinom koja visoko vrednuje angažman u zajednici. Znanje i identifikacija su zatim povezani s višom namjerom političke participacije, to jest u cijelosti objašnjavaju povezanost duljine bavljenja debatom i namjere političke participacije. U praktičnom smislu, ovi nalazi ukazuju da bi mlade, posebno one koji su pripadnici grupa koje tradicionalno manje sudjeluju u političkim procesima, u većoj mjeri trebalo uključivati u debatu i srodne aktivnosti koje potiču usvajanje političkog znanja i socijalizaciju s grupom u kojoj je participacija normativna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Aleksandra Huić
(autor)