Pregled bibliografske jedinice broj: 1234458
Pravo na dvojezičnost – pravo na dijagnostiku
Pravo na dvojezičnost – pravo na dijagnostiku // Konferencija Učiteljskog fakulteta: „DJEČJA PRAVA – MOĆ I(LI) ODGOVORNOST“
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1234458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo na dvojezičnost – pravo na dijagnostiku
(Children's rights to bilingualism and diagnostic)
Autori
Galeković, Martina ; Vidović, Nikolina ; Vekić, Tonka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Konferencija Učiteljskog fakulteta: „DJEČJA PRAVA – MOĆ I(LI) ODGOVORNOST“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Dvojezičnost, jezična procjena, višejezično okruženje
(Bilingualism, language assessment, multilingual environment)
Sažetak
Procjena jezičnog razvoja predstavlja izazov u višejezičnim okruženjima. Susrećemo se s djecom koja govore dva ili više jezika, također s djecom kojoj nije materinji jezik hrvatski jezik. Učenje jezika osim školskom obavezom smatra se društveno kulturnom aktivnošću i obaveznim dijelom u odgoju i obrazovanju. Standardizirani mjerni instrumenti za jezične sposobnosti odnose se na jedan jezik te se norme ne mogu prebacivati iz različitih jezičnih kodova. Raspravlja se o pitanju prava djece na dvojezičnost ako vršimo procjenu samo jednog jezika. Procjena više jezika je moguća, ali postavlja se pitanje koja su nam sve za to potrebna sredstva, znanja, alati i vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski