Pregled bibliografske jedinice broj: 1234402
Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola
Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1234402 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodne i dobne razlike rodno stereotipnih uvjerenja o
svijetu rada učenika osnovnih i srednjih škola
(Gender and age differences in vocational gender
stereotypical beliefs between primary and
secondary school students)
Autori
Blažev, Mirta ; Babarović, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.-02.10.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gender stereotypes, occupational activities, career maturity, gender differences, career interests
(rodni stereotipi, radne aktivnosti, profesionalna zrelost, rodne razlike, profesionalni interesi)
Sažetak
Brojnim istraživanjima utvrđeno je da se muškarci i žene razlikuju u profesionalnim interesima tako da muškarci preferiraju zanimanja koja uključuju rad sa stvarima, a žene ona koja su orijentirana prema radu s ljudima. Vjeruje se da su jedan od uzroka navedenih razlika rodno stereotipna uvjerenja o svijetu rada, tj. dijeljena kulturalna očekivanja o tome što bi muškarci i žene trebali raditi, pri čemu su takva uvjerenja prisutna već u nižim razredima osnovne škole. S obzirom na to da učenici tijekom školovanja donose određene profesionalne odluke (odabir srednje škole/studija/zanimanja) važno je razumjeti kolika je izraženost rodno stereotipnih uvjerenja o svijetu rada u trenutku kada se takve odluke donose. Cilj istraživanja bio je utvrditi izraženost rodno stereotipnih uvjerenja kod učenika osnovnih i srednjih škola te utvrditi postojanje rodnih i dobnih razlika u takvim uvjerenjima uz kontrolu profesionalne zrelosti učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda osnovnih škola (11-12 godina) i učenici prvih razreda srednjih škola (15-16 godina) na području Hrvatske. Rodno stereotipna uvjerenja učenika mjerena su Skalom rodno stereotipnih uvjerenja o radnim aktivnostima, dok je profesionalna zrelost mjerena kratkim skalama profesionalne uključenosti, sigurnosti i spremnosti. Sve navedene mjere su pokazale adekvatnu pouzdanost te strukturalnu valjanost. Rezultati su pokazali da uz kontrolu profesionalne zrelosti učenika, učenici osnovnih i srednjih škola imaju izražena rodno stereotipna uvjerenja o radnim aktivnostima, pri čemu dječaci te mlađi učenici imaju ta uvjerenja izraženija. Dobiveni nalazi su u skladu s očekivanjima te ukazuju da učenici osnovnih i srednjih škola imaju jasna rodno stereotipna uvjerenja o svijetu rada čak i uz kontrolu njihove profesionalne zrelosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2019-04-7537 - Model slobodnog odlučivanja o karijeri: Uloga autonomne karijerne motivacije te zaštitnih i rizičnih faktora u profesionalnom razvoju adolescenata (FreeCareerChoice) (Šverko, Iva, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb