Pregled bibliografske jedinice broj: 1234211
INFORMIRANOST STUDENATA SESTRINSTVA O ULOZI I DJELOKRUGU RADA ENTEROSTOMALNOG TERAPEUTA
INFORMIRANOST STUDENATA SESTRINSTVA O ULOZI I DJELOKRUGU RADA ENTEROSTOMALNOG TERAPEUTA, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet zdravstvenih studija /Sestrinstvo, Rijeka
CROSBI ID: 1234211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INFORMIRANOST STUDENATA SESTRINSTVA O ULOZI I
DJELOKRUGU RADA ENTEROSTOMALNOG TERAPEUTA
(AWARENESS OF NURSING STUDENTS ABOUT THE ROLE AND
SCOPE OF WORK OF ENTEROSTOMAL THERAPIST)
Autori
Ban, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet zdravstvenih studija /Sestrinstvo
Mjesto
Rijeka
Datum
12.07
Godina
2022
Stranica
37
Mentor
Čačić, Vesna
Ključne riječi
edukacija, enterostomalni terapeut, holistički pristup, informiranost, stome, studenti sestrinstva
(education, enterostomal therapist, holistic approach, information, stomas, nursing students)
Sažetak
Enterostomalni terapeut je medicinska sestra/tehničar koja završetkom specijalizacije enterostomalne terapije stječe novi opseg kompetencija, samostalnost i odgovornost iz područja brige i njege o svim vrstama stome, rane i inkontinencije. Brine o pacijentima sa stomom i fistulom, pacijentima kojima zbog dugog ležanja prijeti pojava dekubitusa, te o onima s kroničnim ranama. Shvaća čovjeka kao kompletnu jedinku, koji u skladu s tim ima svoje potrebe. Enterostomalni terapeut je educiran o važnosti pružanja holističkog pristupa, čime se teži pružanju pravilnog cjelovitog pristup pacijentu kako bi se što prije osamostalio, navikao i prihvatio novonastalo stanje. Cilj ovog rada je istražiti, usporediti i prikazati razlike u informiranosti studenata sestrinstva o ulozi i djelokrugu rada enterostomalnog terapeuta u cjelokupnoj njezi, skrbi i rehabilitaciji pacijenta koristeći se holističkim pristupom. Istraživanje se provelo na studentima prve godine redovnog i treće godine izvanrednog preddiplomskog stručnog studija sestrinstva, zbog razlike u stupnju obrazovanja te zbog postojanja radnog iskustva kod izvanrednih studenata treće godine preddiplomskog stručnog studija sestrinstva. Testiranje se provelo koristeći Hi kvadrat test (s Fisherovom korekcijom), te dobiveni rezultati prikazuju veću informiranost izvanrednih studenata treće godine stručnog preddiplomskog studija sestrinstva o ulozi i djelokrugu rada enterostomalnog terapeuta od redovnih studenata prve godine stručnog preddiplomskog studija sestrinstva, čime vrijednost Fisherovog testa iznosi p<0, 05, što znači da je uočena statistički značajna razlika s obzirom na godinu studiranja. Također rezultati prikazuju kako su obje skupine ispitanika u jednakoj mjeri informirane o važnosti primjene holističkog pristupa prema pacijentima sa stomom. čime vrijednost Fisherovog testa iznosi p<0, 05. Ovim istraživanjem zaključuje se prisustvo veće količine informiranosti izvanrednih studenata o navedenoj temi u odnosu na redovne studente, što se prepisuje postojećem radnom iskustvu izvanrednih studenata. Ključni aspekt kvalitetne njege pacijenta sa stomom odnosi se na edukaciju enterostomalnog terapeuta koja omogućuje pripremljenost u praksi i teorijskom znanju, za pravilno provođenje svih potrebnih postupaka u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti