Pregled bibliografske jedinice broj: 1234182
Bolonjski proces i filozofsko-teološki studij
Bolonjski proces i filozofsko-teološki studij // Vrhbosnensia, 12 (2008), 2; 233-242 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1234182 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjski proces i filozofsko-teološki studij
(Bologna process and philosophical and theological study)
Autori
Mišić, Anto
Izvornik
Vrhbosnensia (1512-5513) 12
(2008), 2;
233-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Bolonjski proces ; filozofija ; teologija ; studij ; ECTS bodovi
(Bologna process ; philosophy ; theology ; study ; ECTS credits)
Sažetak
Izraz Bolonjski proces označava ostvarivanje ideje druge polovine 20. st. o stvaranju Europskoga prostora visoke naobrazbe izražena u kratici EHEA (European Higher Education Area). Stvarno provođenje ove ideje počelo je 1988. god. kada su u Bologni rektori mnogih evropskih sveučilišta potpisali Povelju europskih sveučilištašta (Magna charta universitatum). U sljedećim godinama doneseno je više važnih dokumenata za preobrazbu visokoškolskoga obrazovanja među kojima su: Sveučilišna povelja za održivi razvoj u Ženevi (1994.), Erfurtska deklaracija o autonomiji sveučilišta (1996.), Zajednička deklaracija o usklađivanju gradnje europskog sustava visoke naobrazbe, poznata kao Sorbonska deklaracija (1998.). Ministri naobrazbe iz 29 europskih zemalja potpisali su u Bologni zajedničku deklaraciju Europski prostor visokog obrazovanja, poznata pod nazivom Bolonjska deklaracija, u kojoj su potvrđena opća načela Sorbonske deklaracije a ministri se obvezuju da će uskladiti politiku tako da tijekom prvoga desetljeća tre}; ; ega milenija omoguće uspostavu europskoga prostora visokoga obrazovanja. Bolonjska reforma visoko-školskoga obrazovnog sustava dobro je zamišljena, korisna i za filozofsko-teološki studij, no teško je provediva u kratkom vremenu. Pozitivni državni zakoni i odredbe Kongregacije za katolički odgoj zahtijevaju prilagodbu studijskih programa na crkvenim učilištima i to je pogodna prilika za preispitivanje i osuvremenjene studijskih programa i načina njihova izvođenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)