Pregled bibliografske jedinice broj: 1234092
Outsourcing i uspješnost poslovanja
Outsourcing i uspješnost poslovanja, 2022., diplomski rad, diplomski, Rijeka
CROSBI ID: 1234092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Outsourcing i uspješnost poslovanja
(Outsourcing and business success)
Autori
Tajana Kukić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Rijeka
Datum
06.09
Godina
2022
Stranica
47
Mentor
Nenad Vretenar
Ključne riječi
outsourcing
Sažetak
Obzirom na zahtjeve potrošača te na sve veće troškove funkcioniranja koji karakteriziraju trenutno stanje tržišta, poduzeća moraju prilagoditi svoj način poslovanja kako bi konstantno bili u skladu s potrebama klijenata te, istodobno, kako bi izbjegli (koliko god je to moguće) povećanje troškova. U tom kontekstu, koncept outsourcinga čini se kao idealno rješenje za poduzeća sa smislom ostvarenja organizacijskih ciljeva. Poduzeća koriste outsourcing na način da outsourcaju dio sporednih djelatnosti vanjskim suradnicima kako bi se mogli fokusirati na glavnu djelatnost poduzeća. Tim potezom ostvaruju rast i opstanak te zadržavaju konkurentnost na tržištu. Time također uspijevaju znatno smanjiti troškove te uvidjeti velike prednosti po pitanju stručnosti u određenom području djelovanja i fleksibilnosti u organiziranju samog poslovanja. Istraživački dio rada fokus stavlja na primjer međunarodne turističke agencije, tj. „turoperatora“ i velike grupe s puno različitih brendova. Odabrana grupa koristi outsourcing za tri vrste djelatnosti. Istraživanje se provelo kroz obradu obavljenog intervjua s voditeljicom pariške podružnice spomenute turističke agencije (V.D.M. grupe) te intervjua outsourcera s kojim V.D.M. grupa radi u sklopu turističkih razgleda „Like a friend“ u Zagrebu (N.M.). Kroz dobivene odgovore, analizirale su se prednosti i nedostaci upotrebe outsourcinga na poslovanje turističke agencije te su se proučile potencijalne alternative outsourcingu unutar grupe. U sklopu navedenog istraživanja, došlo se do zaključka da utjecaj outsourcinga na poslovanje poduzeća ovisi o samom pristupu i ozbiljnosti s kojom je ta suradnja shvaćena. Pored čitavog niza prednosti, došlo se do spoznaje da outsourcing ima i veliki broj nedostataka. Svako poduzeće treba uzeti te aspekte u obzir i strategijski određivati koju će djelatnost outsourcati, kome i pod kojim uvjetima.
Izvorni jezik
Hrvatski