Pregled bibliografske jedinice broj: 1234037
Pitanje u nastavi: udžbenici za nastavu hrvatskoga jezika i književnosti
Pitanje u nastavi: udžbenici za nastavu hrvatskoga jezika i književnosti // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 339-349 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1234037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pitanje u nastavi: udžbenici za nastavu hrvatskoga
jezika i književnosti
(Question in Class: Textbooks for Croatian Language
and Literature Classes)
Autori
Huljev, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 339-349
ISBN
978-953-6965-96-0
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgojne vrijednosti ; pitanje u nastavi ; srednja strukovna škola ; udžbenik
(educational values ; question in class ; vocational school ; textbook)
Sažetak
Rad polazi od pretpostavke da književnost pospješuje odgoj i socijalizaciju pojedinca u okviru obitelji i društva, ugrađivanje vrijednosti i stavova u osobnost svakoga pojedinca te upućuje na didaktičku zadaću književnosti i različite mogućnosti pristupa književnom djelu. Za potrebe rada analizirana je zastupljenost ulomaka romana i bajki Ivane Brlić-Mažuranić (1873.–1938.) u 29 udžbenika za nastavu hrvatskoga jezika i književnosti u srednjim strukovnim školama, od toga 18 udžbenika za četverogodišnje strukovne škole, 9 udžbenika za trogodišnje strukovne škole te 2 udžbenika za medicinske škole. S obzirom na zastupljenost književnih ulomaka u udžbenicima analizirana su i pitanja s obzirom na sami tekst. Zastupljena su pitanja potom kategorizirana prema Sandersovoj reviziji Bloomove taksonomije kognitivnih i psihomotornih ciljeva učenja te se određuju kao doslovna, aplikacijska, sintetička, analitička, evaluacijska, interpretacijska te translacijska pitanja kako bi se dobio uvid u zastupljenost udžbeničkih pitanja prema njihovoj vrsti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Antonija Huljev
(autor)