Pregled bibliografske jedinice broj: 1233944
Nabava iz mnoštva
Nabava iz mnoštva, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1233944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nabava iz mnoštva
(Crowdsourcing)
Autori
Kadić, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.09
Godina
2021
Stranica
44
Mentor
Ogrizović, Dario ; Rafajac, Ozren
Ključne riječi
financiranje iz mnoštva, kreiranje mnoštva, nabava iz mnoštva, masovno iznošenje mišljenja, mudrost mnoštva
(crowdfunding, crowd creation, crowdsourcing, crowd voting, crowd wisdom)
Sažetak
Cilj ovog završnog rada je opisati i istražiti nabavu iz mnoštva te analizirati mogućnosti njezine primjene. Iako predstavlja relativnu novost na tržištu, sve veći broj tvrtki a naročito mladih „start-up“ tvrtki, sve se češće odlučuje za taj specifični oblik nabave potrebnih resursa. Glavne vrste nabave iz mnoštva su: mudrost mnoštva, kreiranje mnoštva, masovno iznošenje mišljenja i financiranje iz mnoštva. Nabavom iz mnoštva mogu se potraživati: jednostavni zadatci, kompleksni zadatci i kreativni zadatci. Ova podjela opisuje glavninu poslova koji se obavljaju putem nabave iz mnoštva. Najveća prednost je to što omogućuje kompanijama pristup velikom broju informacija i velikom broju ljudi izvan svog radnog okruženja uz relativno niske troškove. Iako je relativni udio nabave iz mnoštva, još uvijek nizak u odnosu na ostale oblike nabave, trendovi na tržištu daju naslutiti da će se ovaj oblik nabave sve češće koristiti u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka