Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1233823

Pravo na starosnu mirovinu policijskih službenika zbog potreba službe


Juras, Damir
Pravo na starosnu mirovinu policijskih službenika zbog potreba službe // Policija i sigurnost, 30 (2021), 4; 583-585 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, ostalo)


CROSBI ID: 1233823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pravo na starosnu mirovinu policijskih službenika zbog potreba službe
(Right on old-age pension for the police officers based on the needs of the service)

Autori
Juras, Damir

Izvornik
Policija i sigurnost (1330-0229) 30 (2021), 4; 583-585

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, ostalo

Ključne riječi
policijski službenik, potrebe službe, starosna mirovina
(old-age pension, police officers, needs of the service)

Sažetak
Člankom 6. Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba, policijskih službenika i ovlaštenih službenih osoba, NN 128/99., 16/01., 22/02., 41/08., 97/12., 118/12., propisano je da policijski službenik, bez obzira na godine života, kada navrši mirovinski staž od najmanje 30 godina, od toga najmanje 15 godina mirovinskog staža na dužnostima, odnosno na poslovima na kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem prema odredbama Zakona o policiji, na temelju rješenja ministra unutarnjih poslova, ako je to opravdano potrebama službe, može ostvariti pravo na starosnu mirovinu. Opisani uvjeti umirovljenja znatno su povoljniji u odnosu na opće uvjete za starosnu mirovinu državnih službenika budući da je člankom 137. stavkom 1. točkom 3. Zakona o državnim službenicima, NN 92/05., 140/05., 142/06., 77/07., 107/07., 27/08., 34/11., 49/11., 150/11., 34/12., 49/12., 37/13., 38/13., 01/15., 138/15., 61/17., 70/19., 98/19., propisano da državnom službeniku prestaje državna služba po sili zakona kad navrši 65 godina života i najmanje 15 godina mirovinskog staža. Umirovljenje po posebnom zakonu znatno je povoljnije i predstavlja svojevrsnu nagradu policijskom službeniku za njegov doprinos u realizaciji policijskih poslova i očuvanju ugleda službe ; primjerice kada je policijski službenik značajno doprinio zaštiti digniteta službe, iskazao motiviranost u radu i postigao visoki stupanj odgovornosti i učinkovitosti. Sukladno s člankom 30. i 31. Zakona o policiji, policijski su službenici u službi i izvan službe dužni ponašati se tako da ne štete ugledu službe, a službene zadaće dužni su obavljati sukladno sa zakonom, pravilima struke i poštovati odredbe Etičkog kodeksa policijskih službenika, pa bi bilo protivno potrebama (interesima) službe nagraditi umirovljenjem po posebnom zakonu policijskog službenika koji grubo krši propise i pravila službe, posebno kada time ostvaruje bića težih povreda službene dužnosti, prekršaja ili kaznenih djela jer sprječavanje i sankcioniranje prekršaja i kaznenih djela potpada u temeljne policijske poslove (čl. 3. Zakona o policijskim poslovima i ovlastima, NN 76/09., 92/14., 70/19.). Dakle, potrebe policijske službe isključivo su vezane uz poštovanje i provedbu zakona, a svako kršenje zakona od strane policijskih službenika šteti ugledu i interesima policije. Posebno je apsurdno i neprihvatljivo nagraditi mirovinom po posebnom zakonu policijskog službenika protiv kojeg se vodi disciplinski ili kazneni postupak za djelo s obilježjem korupcije jer je u interesu službe da takvi policijski službenici budu nečasno otpušteni iz službe, te da posluže kao primjer drugima da se takvo kršenje zakona ne može i ne smije nagraditi. U Odluci broj: U-III-20/2019 od 17. veljače 2021., Ustavni sud Republike Hrvatske zauzeo je jasan stav da pravo valja tumačiti i primjenjivati u skladu s načelom vladavine prava - odnosno da činjenica da je ministar unutarnjih poslova u određenim (prijašnjim) slučajevima umirovio po posebnom zakonu policijske službenike protiv kojih su vođeni disciplinski ili kazneni postupak radi koruptivnih radnji - predstavlja pogrešno tumačenje i primjenu propisa i nije osnova za postojanje legitimnog očekivanja drugih (u konkretnom slučaju podnositelja ustavne tužbe, kojeg je ministar, dok je protiv njega bio u tijeku disciplinski postupak radi teže povrede službene dužnosti opisane kao „zlouporaba položaja ili prekoračenje ovlaštenja“, koji je okončan disciplinskom kaznom prestanka državne službe, odbio umiroviti po posebnom zakonu) - da i u njihovu slučaju mjerodavan propis mora biti tumačen i primijenjen na isti način.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url DAMIR JURAS (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Juras, Damir
Pravo na starosnu mirovinu policijskih službenika zbog potreba službe // Policija i sigurnost, 30 (2021), 4; 583-585 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, ostalo)
Juras, D. (2021) Pravo na starosnu mirovinu policijskih službenika zbog potreba službe. Policija i sigurnost, 30 (4), 583-585.
@article{article, author = {Juras, Damir}, year = {2021}, pages = {583-585}, keywords = {policijski slu\v{z}benik, potrebe slu\v{z}be, starosna mirovina}, journal = {Policija i sigurnost}, volume = {30}, number = {4}, issn = {1330-0229}, title = {Pravo na starosnu mirovinu policijskih slu\v{z}benika zbog potreba slu\v{z}be}, keyword = {policijski slu\v{z}benik, potrebe slu\v{z}be, starosna mirovina} }
@article{article, author = {Juras, Damir}, year = {2021}, pages = {583-585}, keywords = {old-age pension, police officers, needs of the service}, journal = {Policija i sigurnost}, volume = {30}, number = {4}, issn = {1330-0229}, title = {Right on old-age pension for the police officers based on the needs of the service}, keyword = {old-age pension, police officers, needs of the service} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font