Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1233765

Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja


Buković, Nikola
Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja, 2022., doktorska disertacija, Fakultet političkih znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 1233765 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja
(Actors, continuity and change: analysing institutional framework of Croatian vocational policy)

Autori
Buković, Nikola

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet političkih znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
15.11

Godina
2022

Stranica
144

Mentor
Henjak, Andrija ; Matković, Teo

Ključne riječi
strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije
(vocational education, framework, actors, policy formulation, coalitions)

Sažetak
Temeljeni cilj ove disertacije bio je testirati eksplanatorni model formulacije, a onda i razvoja institucionalnog ustroja politike strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Analiza polazi od temeljne teze kako tijela središnje države predstavljaju pozicijski najmoćnije aktere čiji je primarni cilj zadržati kontrolu odlučivanja o pitanjima financiranja, sadržaja učenja i standarda provedbe koja predstavljaju „institucionalnu jezgru“ sustava. Teza je dodatno operacionalizirana kroz šest istraživačkih pretpostavki koje su vezane uz očekivane strategije djelovanja ključnih aktera, kao i vanjske intervenirajuće faktore koji mogu utjecati na njihovo djelovanje. Analiza je uključivala tri faze. U prvoj je fazi mapiran normativno-strateški okvir hrvatske politike strukovnog obrazovanja od neovisnosti naovamo. Na ovaj način je hrvatska politika strukovnog obrazovanja smještena u širi komparativni kontekst političke ekonomije razvoja vještina, a ujedno su izdvojene i epizode u kojima je formulacija iznjedrila značajnije institucionalne promjene. U sklopu druge faze mapirana su obilježja ključnih kolektivnih aktera predviđenih eksplanatornim modelom (središnja država, županije, udruženja poslodavaca, sindikati, političke stranke). Taj cilj je ostvaren kroz ekstenzivan pregled domaće i strane literature, kao i devet dubinskih, polu-strukturiranih intervjua s relevantnim stručnjacima te istraživačima. Time je pripremljen teren za treću, završnu fazu koja je uključivala testiranje eksplanatornog modela koje se u metodološkom smislu također oslanjao na devet intervjua s ranije spomenutim istraživačima, ali i na 17 dubinskih, polustrukturiranih intervjua s osobama koje su bile ili direktno uključene, ili su bile u poziciji da detaljno prate formulaciju ključnih zakonodavnih ili programsko-strateških dokumenata. Polazna teza o dominaciji aktera središnje države je našla tek djelomično utemeljenje u nalazima. Iako u cjelini gledano akteri središnje države doista predstavljaju najmoćniju skupinu, dinamike između ključnih aktera uglavnom su strukturirane oko djelovanja dviju relativno stabilnih te kompetitivno orijentiranih koalicija: “obrazovne” i “gospodarske”. Pritom se dio aktera središnje države u većini procesa svrstava u jednu, a dio u drugu koaliciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Politologija, Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Teo Matković (mentor)

Avatar Url Andrija Henjak (mentor)

Avatar Url Nikola Buković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.fpzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Buković, Nikola
Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja, 2022., doktorska disertacija, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Buković, N. (2022) 'Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja', doktorska disertacija, Fakultet političkih znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2022}, pages = {144}, keywords = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije}, title = {Akteri, kontinuitet i promjena: analiza institucionalnoga ustroja hrvatske politike strukovnoga obrazovanja}, keyword = {strukovno obrazovanje, ustroj, akteri, formulacija, koalicije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bukovi\'{c}, Nikola}, year = {2022}, pages = {144}, keywords = {vocational education, framework, actors, policy formulation, coalitions}, title = {Actors, continuity and change: analysing institutional framework of Croatian vocational policy}, keyword = {vocational education, framework, actors, policy formulation, coalitions}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font