Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1233575

IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?


Anđić, Dunja
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022 (monografija)


CROSBI ID: 1233575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?
(PLAY, NATURE AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT: HOW TO ENCOURAGE CONNECTEDNESS TO NATURE IN EARLY AND (PRE)SCHOOL CHILDREN?)

Autori
Anđić, Dunja

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2022

Stranica
194

ISBN
978-953-7917-60-9

Ključne riječi
igra ; priroda ; održivi razvoj ; okoliš ; odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj ; pedagogija održivog razvoja ; povezanost s prirodom ; biofilija ; biofobija ; biofilični dizajn ; rani i predškolski ; osnovnoškolski ; odgoj i obrazovanje ; djeca ; učenici ; odgajatelji ; učitelji
(play, nature ; sustainable development ; environment ; environmental education and education for sustainable development ; pedagogy of sustainable development ; connection with nature ; biophilia ; biophobia ; biophilic design ; early and preschool education ; primary school education ; children ; students ; kindergarten preschool teachers/ ; the primary school teachers)

Sažetak
Primarni motiv nastanka ove knjige je činjenica da u hrvatskom znanstvenom prostoru nedostaju istraživanja i spoznaje usmjerene na područje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj s primarnim naglaskom na rani i predškolski i osnovnoškolski uzrast djece. Tome pridonosi i činjenica da je odgoj i obrazovanje djece rane dobi bio poprilično marginaliziran u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj. Međutim, takva su stajališta bila realnost i do dvadesetak godina na međunarodnoj sceni, o čemu svjedoče brojni dokumenti i istraživanja. Razlozi tome su višestruki, od problematike vezane za kompleksnost istraživanja područja održivog razvoja, ali i činjenice da, iako se održivi razvoj deklarativno nalazio u nacionalnim dokumentima, njegova implementacija bila je „slaba“, „nedostatna“ i često marginalizirana. Svakako treba naglasiti iznimke vidljive uglavnom u praksama pojedinih odgojno-obrazovnih ustanova, međutim općenito gledajući, nedostatne, a da bi se moglo govoriti o sustavno razvijenom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Velikim doprinosom UNESCO organizacije, Mreže eko-škola i drugih organizacija (SEED, NAAEE i dr.), a u Hrvatskoj sada i uvođenjem novih kurikuluma, poput kurikuluma međupredmetne teme Održivi razvoj, ovo područje postaje prepoznatljivije i značajnije kad je riječ o mogućnostima implementacije, ali i istraživanja. Pokazatelj značajnijih praksi rada su i brojni održani znanstveni i stručni skupovi koji su svakako u fokus stavili pitanje održivog razvoja i sustava ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Ova knjiga igru stavlja u kontekst suvremenih spoznaja o dobrobiti igre, pri čemu se na igru gleda kao na ključnu pretpostavku procesa razvoja osjetljivosti djece za okoliš i održivi razvoj ; igra predstavlja značajan čimbenik u poticanju značajnije povezanosti s prirodom u okolišima u kojima djeca žive, odrastaju, razvijaju se i uče. U knjizi su sumirana brojna promišljanja autorice, dosadašnje spoznaje proizašle iz već objavljenih istraživanja i radova, ali i novije spoznaje i do sada neobjavljena istraživanja. Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Pokušaj je autorice da knjigom, a bez pretencioznosti, „rasvijetli“ te barem malo pokuša „ispuniti prazninu“ koja je još uvijek prisutna u ovom aktualnom znanstvenom području. Ovom knjigom ta se tematika želi približiti svima, a posebice potaknuti buduće i sadašnje odgajatelje i učitelje i sve znanstvenike zainteresirane za područje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj da promišljaju, istražuju i unaprjeđuju postojeće prakse rada u ustanovama ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
978-953-7917-61-6 E-IZADNJE (PDF)
Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na
projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog
vremena djece mlađe školske dobi i digitalne
tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri
Učiteljskom fakultetu u Rijeci.



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Dunja Anđić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Anđić, Dunja
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022 (monografija)
Anđić, D. (2022) IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?. Rijeka, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
@book{book, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {194}, keywords = {igra, priroda, odr\v{z}ivi razvoj, okoli\v{s}, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s} i odr\v{z}ivi razvoj, pedagogija odr\v{z}ivog razvoja, povezanost s prirodom, biofilija, biofobija, biofili\v{c}ni dizajn, rani i pred\v{s}kolski, osnovno\v{s}kolski, odgoj i obrazovanje, djeca, u\v{c}enici, odgajatelji, u\v{c}itelji}, isbn = {978-953-7917-60-9}, title = {IGRA, PRIRODA I ODR\v{Z}IVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)\v{S}KOLSKE DOBI?}, keyword = {igra, priroda, odr\v{z}ivi razvoj, okoli\v{s}, odgoj i obrazovanje za okoli\v{s} i odr\v{z}ivi razvoj, pedagogija odr\v{z}ivog razvoja, povezanost s prirodom, biofilija, biofobija, biofili\v{c}ni dizajn, rani i pred\v{s}kolski, osnovno\v{s}kolski, odgoj i obrazovanje, djeca, u\v{c}enici, odgajatelji, u\v{c}itelji}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@book{book, author = {An\dji\'{c}, Dunja}, year = {2022}, pages = {194}, keywords = {play, nature, sustainable development, environment, environmental education and education for sustainable development, pedagogy of sustainable development, connection with nature, biophilia, biophobia, biophilic design, early and preschool education, primary school education, children, students, kindergarten preschool teachers/, the primary school teachers}, isbn = {978-953-7917-60-9}, title = {PLAY, NATURE AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT: HOW TO ENCOURAGE CONNECTEDNESS TO NATURE IN EARLY AND (PRE)SCHOOL CHILDREN?}, keyword = {play, nature, sustainable development, environment, environmental education and education for sustainable development, pedagogy of sustainable development, connection with nature, biophilia, biophobia, biophilic design, early and preschool education, primary school education, children, students, kindergarten preschool teachers/, the primary school teachers}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font