Pregled bibliografske jedinice broj: 1233575
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE DOBI?. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1233575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IGRA, PRIRODA I ODRŽIVI RAZVOJ: KAKO POTAKNUTI
POVEZANOST S PRIRODOM DJECE RANE I (PRED)ŠKOLSKE
DOBI?
(PLAY, NATURE AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT: HOW TO
ENCOURAGE CONNECTEDNESS TO NATURE IN EARLY AND
(PRE)SCHOOL CHILDREN?)
Autori
Anđić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Stranica
194
ISBN
978-953-7917-60-9
Ključne riječi
igra ; priroda ; održivi razvoj ; okoliš ; odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj ; pedagogija održivog razvoja ; povezanost s prirodom ; biofilija ; biofobija ; biofilični dizajn ; rani i predškolski ; osnovnoškolski ; odgoj i obrazovanje ; djeca ; učenici ; odgajatelji ; učitelji
(play, nature ; sustainable development ; environment ; environmental education and education for sustainable development ; pedagogy of sustainable development ; connection with nature ; biophilia ; biophobia ; biophilic design ; early and preschool education ; primary school education ; children ; students ; kindergarten preschool teachers/ ; the primary school teachers)
Sažetak
Primarni motiv nastanka ove knjige je činjenica da u hrvatskom znanstvenom prostoru nedostaju istraživanja i spoznaje usmjerene na područje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj s primarnim naglaskom na rani i predškolski i osnovnoškolski uzrast djece. Tome pridonosi i činjenica da je odgoj i obrazovanje djece rane dobi bio poprilično marginaliziran u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj. Međutim, takva su stajališta bila realnost i do dvadesetak godina na međunarodnoj sceni, o čemu svjedoče brojni dokumenti i istraživanja. Razlozi tome su višestruki, od problematike vezane za kompleksnost istraživanja područja održivog razvoja, ali i činjenice da, iako se održivi razvoj deklarativno nalazio u nacionalnim dokumentima, njegova implementacija bila je „slaba“, „nedostatna“ i često marginalizirana. Svakako treba naglasiti iznimke vidljive uglavnom u praksama pojedinih odgojno-obrazovnih ustanova, međutim općenito gledajući, nedostatne, a da bi se moglo govoriti o sustavno razvijenom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Velikim doprinosom UNESCO organizacije, Mreže eko-škola i drugih organizacija (SEED, NAAEE i dr.), a u Hrvatskoj sada i uvođenjem novih kurikuluma, poput kurikuluma međupredmetne teme Održivi razvoj, ovo područje postaje prepoznatljivije i značajnije kad je riječ o mogućnostima implementacije, ali i istraživanja. Pokazatelj značajnijih praksi rada su i brojni održani znanstveni i stručni skupovi koji su svakako u fokus stavili pitanje održivog razvoja i sustava ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Ova knjiga igru stavlja u kontekst suvremenih spoznaja o dobrobiti igre, pri čemu se na igru gleda kao na ključnu pretpostavku procesa razvoja osjetljivosti djece za okoliš i održivi razvoj ; igra predstavlja značajan čimbenik u poticanju značajnije povezanosti s prirodom u okolišima u kojima djeca žive, odrastaju, razvijaju se i uče. U knjizi su sumirana brojna promišljanja autorice, dosadašnje spoznaje proizašle iz već objavljenih istraživanja i radova, ali i novije spoznaje i do sada neobjavljena istraživanja. Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Pokušaj je autorice da knjigom, a bez pretencioznosti, „rasvijetli“ te barem malo pokuša „ispuniti prazninu“ koja je još uvijek prisutna u ovom aktualnom znanstvenom području. Ovom knjigom ta se tematika želi približiti svima, a posebice potaknuti buduće i sadašnje odgajatelje i učitelje i sve znanstvenike zainteresirane za područje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj da promišljaju, istražuju i unaprjeđuju postojeće prakse rada u ustanovama ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
978-953-7917-61-6 E-IZADNJE (PDF)
Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na
projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog
vremena djece mlađe školske dobi i digitalne
tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri
Učiteljskom fakultetu u Rijeci.
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-pr-drustv-19-19 - Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije (PROVIDIT) (Anđić, Dunja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Dunja Anđić
(autor)