Pregled bibliografske jedinice broj: 1233238
Kako je umjetnost iskupila feminizam i kolektivizam
Kako je umjetnost iskupila feminizam i kolektivizam // Fantom slobode, 3 (2022), 152-164 (nije recenziran, osvrt, stručni)
CROSBI ID: 1233238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako je umjetnost iskupila feminizam i kolektivizam
(How art redeemed feminism and collectivism)
Autori
Ramljak Purgar, Mirela
Izvornik
Fantom slobode (1334-3327) 3
(2022);
152-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, stručni
Ključne riječi
Documenta 15, Venecijansko bijenale, feministička umjetnost, kolektivizam, suvremena umjetnost
(Documenta 15, Venice Biennale, feminist art, colectivism, contemporary art)
Sažetak
Nakon prolaska izložbama velikog formata, kao što su kasselska Documenta i venecijansko Bijenale, uvijek se postavlja pitanje što je donijela jedna, a što druga izložba, u čemu su sličnosti i koje su razlike. Ono što je na prvi pogled vidljivo i što je kod mnogih promatrača vjerojatno izvuklo uzdah olakšanja u Veneciji, a nakon što su obišli paviljone i urbane lokacije Documente, jest impozantna količina same umjetnosti, jer u Kasselu ona kao da je u drugom planu, a u ime strukturalističke ostavštine analize odnosa među jedinicama značenja, s obzirom na konačnu strukturu, objavu istine, ali u obliku sheme, obrasca. Odnosi, a ne umjetnost, to je tema kasselske Documente. S druge strane, umjetnost, ona dosad nepriznata i nepoznata, da — ženska, izašla je u Veneciji hrabro pred oči javnosti i od vremena kritičkog eseja Linde Lochlin »Zašto nema poznatih umjetnica?« iz 1970ih godina uistinu u ovakvim razmjerima nikada nije bila objavljena javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Mirela Ramljak Purgar
(autor)