Pregled bibliografske jedinice broj: 1233006
Digitalna pismenost u službi visokoškolskog obrazovanja
Digitalna pismenost u službi visokoškolskog obrazovanja // Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: "Izazovi obrazovanja": knjižica sažetaka / Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 55-56 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1233006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna pismenost u službi visokoškolskog
obrazovanja
(Digital Literacy in the Service of Higher Education)
Autori
Martinović, Ivana ; Golenko, Dejana ; Badurina, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: "Izazovi obrazovanja": knjižica sažetaka
/ Miliša, Zlatko ; Papo, Demian ; Potlimbrzović, Hrvoje - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022, 55-56
ISBN
978-953-314-175-6
Skup
Međunarodni interdisciplinarni 2. Kongres Centra za interdisciplinarna istraživanja Filozofskog fakulteta Osijek: Izazovi obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.11.2022. - 05.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
digitalna pismenost, visokoškolsko obrazovanje, studenti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište u Rijeci
(digital literacy, higher education, students, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, University of Rijeka)
Sažetak
Osim razvijene osnovne pismenosti, svaki student treba imati razvijenu i digitalnu pismenost bez koje je nemoguće odolijevati izazovima visokoškolskog obrazovanja. Ona podrazumijeva kombinaciju informacijskih i komunikacijskih vještina, vještina kreiranja sadržaja, vještina upravljanja sigurnošću i vještina rješavanja problema. Neki autori digitalne vještine razlažu na četiri dimenzije koje uključuju tehničke i operacijske vještine, vještine navigacije i procesuiranja informacija, vještine komunikacije i interakcije te vještine kreiranja i produkcije sadržaja. S obzirom na to da današnji studenti pripadaju generaciji koja se smatra digitalnim domorocima, njihove su digitalne vještine razvijene u određenoj mjeri. Neka istraživanja pokazuju da se studenti smatraju digitalno pismenima. Oni bi trebali pokazati sofisticiranije digitalne vještine da bi mogli uspješno savladavati sve zadaće i potrebe s kojima se susreću tijekom procesa studiranja. U ovom radu fokus je na istraživanju digitalne pismenosti studenata osječkog i riječkog sveučilišta. Cilj je rada utvrditi razinu digitalne pismenosti studenata na nekoliko fakulteta na sveučilištima u Osijeku i Rijeci. Dobiveni rezultati istraživanja poslužit će za postavljanje primjerenih indikatora za kreiranje takvog obrazovnog okruženja studenata koje omogućuje kontinuirano i sustavno stjecanje vještina digitalne pismenosti. U istraživanju se primjenjuje kvantitativna metoda uz primjenu upitnika kao glavnog instrumenta kojim se testiraju vještine digitalne pismenosti studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek