Pregled bibliografske jedinice broj: 1232971
Uloga urednika i nakladnika u intelektualnom razvoju mladih: objavljivanje znanstvene i popularnoznanstvene literature
Uloga urednika i nakladnika u intelektualnom razvoju mladih: objavljivanje znanstvene i popularnoznanstvene literature // 25. Seminar Arhivi, Knjižnice, Muzeji: Mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Poreč, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (radionica, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1232971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga urednika i nakladnika u intelektualnom
razvoju
mladih: objavljivanje znanstvene i
popularnoznanstvene literature
(The role of editors and publishers in the
intellectual development of young people:
publication of scientific and popular science
literature)
Autori
Anita Peti-Stantić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
25. Seminar Arhivi, Knjižnice, Muzeji: Mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 23.11.2022. - 25.06.2023
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
urednici ; nakladnici ; popularnoznanstveni tekstovi ; mladi
(editors ; publishers ; popular science texts ; young people)
Sažetak
U današnje doba, kad je toliko toga i stvarno i naizgled dostupno na internetu, pa i u vizualnom obliku, može se učiniti da nije nužno objavljivati znanstvenu i popularnoznanstvenu literaturu u obliku klasičnih knjiga. U izlaganju se zagovara teza o važnosti promišljene nakladničke politike te o nezamjenjivom mjestu obrazovanih urednika, osobito u jezicima s manjim brojem govornika kao što je hrvatski, za intelektualni razvoj pojedinca, a onda i znanstvenu prosvijećenost društva. Teza koju se argumentira je ta da se redovitim uvrštavanjem znanstvenih i popularnoznanstvenih knjiga u izdavačke programe lokalnu znanstvenu zajednicu potiče na objavljivanje i razvoj terminologije na hrvatskom te se nudi kvalitetne i provjerene prijevode, čime se čini dostupnim znanje na materinjem jeziku, što je jedan od osnovnih preduvjeta za razvoj znanstvene prosvijećenosti pojedinca i društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti