Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1232874

Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi


Erk, Mirna; Borovac, Tijana; Brezetić, Sandra
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi // Nova prisutnost, 20 (2022), 3; 603-615 doi:10.31192/np.20.3.9 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1232874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi
(Early English Language Learning from the Perspective of Parents of Very Young and Young Learners)

Autori
Erk, Mirna ; Borovac, Tijana ; Brezetić, Sandra

Izvornik
Nova prisutnost (1848-8676) 20 (2022), 3; 603-615

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
formalno učenje engleskog jezika, neformalno učenje engleskog jezika, rano učenje engleskog jezika, socio-demografski čimbenici, stav roditelja
(early English language learning, formal learning of EFL, non-formal learning of EFL, parental attitude, sociodemographic factors)

Sažetak
Čini se da roditelji (što) raniji početak učenja stranog jezika smatraju jamstvom njegova uspješnog ovladavanja. Stoga prikazujemo istraživanje u kojem smo anketiranjem roditelja (N=131) doznali njihov stav prema ranom učenju engleskog jezika u hrvatskoj sredini. U istraživački nacrt uvrstili smo sociodemografske čimbenike na čiju su važnost ukazala prethodna istraživanja, a posebno smo istražili stav roditelja čija su djeca učila engleski jezik neformalno, u vrtićkoj dobi, i roditelja čija su djeca s učenjem započela formalno, u školi. Doznali smo da su roditeljska vjerovanja o ranom učenju engleskog jezika izrazito pozitivna i ujednačena. Pronašli smo povezanost između procjene boljeg obiteljskog statusa i ranijeg početka djetetova učenja engleskog jezika, no nema razlika u stavu između roditelja čija su djeca počela učiti engleski jezik formalno i neformalno. Zaključujemo da su roditeljska vjerovanja o dobrobitima ranog učenja engleskog jezika oblikovana pod utjecajem društvenih i ekonomskih trendova te utječu na obrazovne jezične politike na globalnoj i lokalnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-3917 - Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika (ECLAT) (Ručević, Silvija, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirna Erk (autor)

Avatar Url Sandra Brezetić (autor)

Avatar Url Tijana Borovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Erk, Mirna; Borovac, Tijana; Brezetić, Sandra
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi // Nova prisutnost, 20 (2022), 3; 603-615 doi:10.31192/np.20.3.9 (recenziran, članak, znanstveni)
Erk, M., Borovac, T. & Brezetić, S. (2022) Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi. Nova prisutnost, 20 (3), 603-615 doi:10.31192/np.20.3.9.
@article{article, author = {Erk, Mirna and Borovac, Tijana and Brezeti\'{c}, Sandra}, year = {2022}, pages = {603-615}, DOI = {10.31192/np.20.3.9}, keywords = {formalno u\v{c}enje engleskog jezika, neformalno u\v{c}enje engleskog jezika, rano u\v{c}enje engleskog jezika, socio-demografski \v{c}imbenici, stav roditelja}, journal = {Nova prisutnost}, doi = {10.31192/np.20.3.9}, volume = {20}, number = {3}, issn = {1848-8676}, title = {Rano u\v{c}enje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrti\'{c}ke i mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {formalno u\v{c}enje engleskog jezika, neformalno u\v{c}enje engleskog jezika, rano u\v{c}enje engleskog jezika, socio-demografski \v{c}imbenici, stav roditelja} }
@article{article, author = {Erk, Mirna and Borovac, Tijana and Brezeti\'{c}, Sandra}, year = {2022}, pages = {603-615}, DOI = {10.31192/np.20.3.9}, keywords = {early English language learning, formal learning of EFL, non-formal learning of EFL, parental attitude, sociodemographic factors}, journal = {Nova prisutnost}, doi = {10.31192/np.20.3.9}, volume = {20}, number = {3}, issn = {1848-8676}, title = {Early English Language Learning from the Perspective of Parents of Very Young and Young Learners}, keyword = {early English language learning, formal learning of EFL, non-formal learning of EFL, parental attitude, sociodemographic factors} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font