Pregled bibliografske jedinice broj: 1232874
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi // Nova prisutnost, 20 (2022), 3; 603-615 doi:10.31192/np.20.3.9 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1232874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rano učenje engleskog jezika iz perspektive
roditelja djece vrtićke i mlađe školske dobi
(Early English Language Learning from the Perspective
of Parents of Very Young and Young Learners)
Autori
Erk, Mirna ; Borovac, Tijana ; Brezetić, Sandra
Izvornik
Nova prisutnost (1848-8676) 20
(2022), 3;
603-615
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
formalno učenje engleskog jezika, neformalno učenje engleskog jezika, rano učenje engleskog jezika, socio-demografski čimbenici, stav roditelja
(early English language learning, formal learning of EFL, non-formal learning of EFL, parental attitude, sociodemographic factors)
Sažetak
Čini se da roditelji (što) raniji početak učenja stranog jezika smatraju jamstvom njegova uspješnog ovladavanja. Stoga prikazujemo istraživanje u kojem smo anketiranjem roditelja (N=131) doznali njihov stav prema ranom učenju engleskog jezika u hrvatskoj sredini. U istraživački nacrt uvrstili smo sociodemografske čimbenike na čiju su važnost ukazala prethodna istraživanja, a posebno smo istražili stav roditelja čija su djeca učila engleski jezik neformalno, u vrtićkoj dobi, i roditelja čija su djeca s učenjem započela formalno, u školi. Doznali smo da su roditeljska vjerovanja o ranom učenju engleskog jezika izrazito pozitivna i ujednačena. Pronašli smo povezanost između procjene boljeg obiteljskog statusa i ranijeg početka djetetova učenja engleskog jezika, no nema razlika u stavu između roditelja čija su djeca počela učiti engleski jezik formalno i neformalno. Zaključujemo da su roditeljska vjerovanja o dobrobitima ranog učenja engleskog jezika oblikovana pod utjecajem društvenih i ekonomskih trendova te utječu na obrazovne jezične politike na globalnoj i lokalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2016-06-3917 - Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika (ECLAT) (Ručević, Silvija, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)