Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1232455

Modernizam slike. Ekspresionistička grafika i pogled kamere


Ramljak Purgar, Mirela
Modernizam slike. Ekspresionistička grafika i pogled kamere. Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2021 (monografija)


CROSBI ID: 1232455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modernizam slike. Ekspresionistička grafika i pogled kamere
(Modernism of the picture. Expressionistic graphics and camera gaze)

Autori
Ramljak Purgar, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Centar za vizualne studije (CVS)

Grad
Zagreb

Godina
2021

Stranica
511

ISBN
978-953-55420-5-6

Ključne riječi
njemački ekspresionizam, grafika, slikarstvo, Ernst Ludwig Kirchner, rani film, scenografija
(german expressionism, graphics, painting, Ernst Ludwig Kirchner, early film, scenography)

Sažetak
Istraživanje je posvećeno iznalaženju naizgled teško prepoznatljivih veza između grafike i filma u njemačkoj ekspresionističkoj umjetnosti. Mogli bismo se osloniti na nekoliko argumeneta u takvom istraživanju. Literatura i filmski primjeri, kao i primjeri iz područja grafike i slike impliciraju intenzivno međudjelovanje tih područja, osobito izraženih preko pojmova pokreta i životnosti. Taj se međuodnos intenzivira već u 19. stoljeću, no predlažemo da dostiže kulminaciju kada se radi o utjecaju filma na grafiku, naročito na onu Ernsta Ludwiga KIrchnera, početkom drugog desetljeća 20. stoljeća, dok se krajem istog desetljeća zbiva intenzivan utjecaj grafike na film, što prepoznajemu na primjeru filma “Kabinet doktora Caligarija”. Kao što je grafika naizgled autonoman vizualni medij s vlasitim, samo tome mediju svojstvenim osobinama, isto vrijedi, čini se, i za film. No, s druge strane, pojmovi koje koriste kritika i teorija su i za jedan i za drugi medij vrlo često slični ili identični. K tome, i vizualni jezik kojim se ta dva medija služe, govore u korist uzajamnih utjecaja. U istraživanju se krenulo od prvog desetljeća 20. st., kada je riječ o utjecaju filma na grafiku, a stiže se do kraja drugog desetljeća, kada je riječ o suprotnom utjecaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Mirela Ramljak Purgar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ramljak Purgar, Mirela
Modernizam slike. Ekspresionistička grafika i pogled kamere. Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2021 (monografija)
Ramljak Purgar, M. (2021) Modernizam slike. Ekspresionistička grafika i pogled kamere. Zagreb, Centar za vizualne studije (CVS).
@book{book, author = {Ramljak Purgar, Mirela}, year = {2021}, pages = {511}, keywords = {njema\v{c}ki ekspresionizam, grafika, slikarstvo, Ernst Ludwig Kirchner, rani film, scenografija}, isbn = {978-953-55420-5-6}, title = {Modernizam slike. Ekspresionisti\v{c}ka grafika i pogled kamere}, keyword = {njema\v{c}ki ekspresionizam, grafika, slikarstvo, Ernst Ludwig Kirchner, rani film, scenografija}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Ramljak Purgar, Mirela}, year = {2021}, pages = {511}, keywords = {german expressionism, graphics, painting, Ernst Ludwig Kirchner, early film, scenography}, isbn = {978-953-55420-5-6}, title = {Modernism of the picture. Expressionistic graphics and camera gaze}, keyword = {german expressionism, graphics, painting, Ernst Ludwig Kirchner, early film, scenography}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font