Pregled bibliografske jedinice broj: 1232322
Tjelesna aktivnost učenice s Down sindromom- analiza slučaja
Tjelesna aktivnost učenice s Down sindromom- analiza slučaja // Knjižica sažetaka Međunarodne znanstveno -umjetničke konferencije "Nova promišljanja o djetinjstvu" / Book of Abstracts of International Scientific and Artistic Conference " Rethinking Childhood" / Cindrić, M ; Ivon, K (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 70-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1232322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesna aktivnost učenice s Down sindromom- analiza slučaja
(Physical Activity in Individuals with Down sindrom- a Case Study)
Autori
Kolega, Dora ; Alić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka Međunarodne znanstveno -umjetničke konferencije "Nova promišljanja o djetinjstvu" / Book of Abstracts of International Scientific and Artistic Conference " Rethinking Childhood"
/ Cindrić, M ; Ivon, K - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 70-71
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija: Nova promišljanja o djetinjstvu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca ; genetski poremećaji ; hipotoničnost muskulature ; tjelesna aktivnost ; motoričke sposobnosti
(children ; genetic disorder ; hypotonic of musculature ; physical activity ; motor performance)
Sažetak
„Down sindrom je najčešći genetski poremećaj koji nastaje uslijed viška jednog kromosoma ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela“ (V.Čulić, S.Čulić, 2008). Osobe s Down sindromom (DS) imaju nizak mišićni tonus što zajedno s reduciranom mišićnom snagom i izdržljivošću znatno otežava savladavanje biotičkih motoričkih znanja. Takve osobe u ranoj dobi karakterizira hipermobilnost zglobova, što se posebno manifestira povećanim opsegom pokreta u zglobovima ramena, kukova i stopala. Za djecu s DS tipičan je i nedostatak mišićne snage, no on se kao i kod svih drugih osoba može razviti vježbanjem (Piteti, Baynard i Agiovlasitis, 2013). Upravo zato karakteristika i važnost tjelesne aktivnosti ključna je uloga u razvoju i napretku djece s DS. Kakav će ishod rezultirati ponajviše ovisi o pažljivom i primjerenom odabiru sadržaja. Tjelesna aktivnost kod osoba s DS iznimno je važna i neizostavna. Cilj je istraživanja bio utvrditi utjecaj tjelesne aktivnosti na funkcionalan i psihomotorički razvoj djeteta s DS na osnovi analize slučaja djevojčice koja pohađa prvi razred OŠ Stanovi u Zadru prije pojave epidemioloških mjera donesenih zbog pandemije COVID-19, kad je dijete bilo uključeno u redovni program tjelesne i zdravstvene kulture u školi te pohađalo satove plesa, i usporediti sa stanjem tijekom pandemije, kada je djetetu bila smanjena tjelesna aktivnost. Rezultati istraživanja ukazali su kako postoje razlike između stanja prije pojave mjera pandemije COVID-19 i nakon pojave mjera. Iako razlike nisu velike, ipak postoje, i očituju se u motoričkim sposobnostima fleksibilnosti, koordinacije i repetitivne snage u korist stanja koje je bilo prije pojave mjera. Može se zaključiti kako je učinak tjelesne aktivnosti izuzetno veliki na cjelokupan psihomotorički i socijalan razvoj djeteta s Down sindromom. Stoga ga ne smijemo zanemariti već ga poticati na satovima tjelesnog i zdravstvenog odgoja te u izvanškolskim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti