Pregled bibliografske jedinice broj: 1231912
TAKTIKE TRGOVACA U VRIJEME GOSPODARSKE KRIZE
TAKTIKE TRGOVACA U VRIJEME GOSPODARSKE KRIZE, 2013. (ostalo).
CROSBI ID: 1231912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TAKTIKE TRGOVACA U VRIJEME GOSPODARSKE KRIZE
(RETAIL TACTICS IN TIME OF ECONOMIC CRISIS)
Autori
Ćosič, Draženka ; Marić, Jasmina ; Ćurković, Gordana
Izvornik
Zbornik radova Libertas Zagreb
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2013
Ključne riječi
taktike upravljanja kategorijama, konkurencija, kriza, partnerski odnos, zadovoljstvo potrošača
(retail tactics, category management, competition, crisis, partnership, customer needs)
Sažetak
Na uspješnost trgovaca utječu mnogi čimbenici. Dobra lokacija ima presudnu ulogu, no, jedan od najvažnijih kriterija uspješnosti jest upravljanje robnim grupama, te način njihovog pozicioniranja u prodajnom prostoru. Kopirajući taktike najvećih trgovaca Europe, trgovci u Hrvatskoj morali su uvažiti različitosti i specifičnosti koje karakteriziraju naše tržište. Stopa nezaposlenosti raste na gotovo 20 posto, propagira se štednja, a pad potrošnje bilježi se iz mjeseca u mjesec. Pitanje je koji asortiman u kriznim vremenima odabrati, kako ga pozicionirati, koju cjenovnu politiku primijeniti, odnosno kako najbolje zadovoljiti potrebe kupaca čija je prosječna kupnja sve manja. Rad analizira metode kojima su se menadžeri najvećih trgovačkih kuća u Hrvatskoj prilagodili novonastaloj situaciji kroz novi način upravljanja kategorijama, te jesu li krajnji potrošači to prepoznali. Istraživačka hipoteza glasi: “Uvođenje i razvoj vlastitih robnih marki unutar sve više kategorija, kao jedna od taktika upravljanja kategorijama, omogućit će trgovcima stvaranje veće diferencijacije u odnosu na konkurenciju i veću stabilnost poslovanja u uvjetima krize“. U tu svrhu je metodom anketiranja provedeno istraživanje među potrošačima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija