Pregled bibliografske jedinice broj: 1231853
Tijelo otpora Satana Panonskog: autodestruktivni body art u hrvatskoj umjetnosti performansa i izvedbenoj praksi
Tijelo otpora Satana Panonskog: autodestruktivni body art u hrvatskoj umjetnosti performansa i izvedbenoj praksi. Zagreb: Sandorf, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1231853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tijelo otpora Satana Panonskog: autodestruktivni
body art u hrvatskoj umjetnosti performansa i
izvedbenoj praksi
(Satan Panonski's Body of Resistance – Self-
Destructive Body Art in Croatian Performing arts
and Practices)
Autori
Anđelković Džambić, Ljubica
Ostali urednici
Vidak, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Sandorf
Grad
Zagreb
Godina
2022
Stranica
508
ISBN
978-953-351-291-4
Ključne riječi
hrvatska umjetnost performansa ; autodestruktivni body art ; tijelo u umjetnosti ; primijenjeni performans ; punk, Satan Panonski
(Croatian Performance Art ; Self-destructive Body Art ; Artistic Body ; Applied Performance ; Punk Subculture, Satan Panonski)
Sažetak
Ovim istraživanjem po prvi se put daju pregled, analiza i klasifikacija stvaralaštva multimedijalnog punk umjetnika Ivice Čuljka / Satana Panonskog. Žanrovsku raznolikost ovog opusa prate rubni i kontroverzan umjetnički status te izniman utjecaj životnih okolnosti na kreaciju umjetničkih radova, stoga se glavnoj temi pristupa interdisciplinarno i dvojako: u prvom se dijelu disertacije cjelokupno stvaralaštvo razvrstava na književno stvaralaštvo, izvedbene vrste autodestruktivni body art, glazbeni performans i antimodni performans, te ostale vrste i žanrove (likovne radove i mail art, audio-dokudramu), a interpretacija se usmjerava na pronalaženje obilježja poetike otpora temeljene na estetici šoka te karakteristične umjetničke postupke kojima je moguće dokazati Čuljkov osviješten pristup stvaralaštvu. U drugom dijelu istraživački pristup polazi od definiranja stvaralaštva Ivice Čuljka kao umjetnosti osobne traume i komunikacije vlastite istine, te sagledavanja njegove umjetničke pozicije kroz poziciju društveno stigmatizirane osobe. Nakon uspostave terminologije primijenjenog performansa, Čuljkovo se umjetničko djelovanje analizira kroz pripadnost u pet društveno marginaliziranih skupina: duševno neprilagođeni umjetnici, osuđenički status, queer status, pripadnost supkulturnom pokretu i stigma ratnika. Završna istraživanja bave se pitanjem mitologizacije ovog umjetnika, Satanom Panonskim kao inspiracijom drugim umjetnicima, te se daje povijesni pregled izvedbi autodestruktivnog body art-a u hrvatskoj umjetnosti performansa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Likovne umjetnosti, Interdisciplinarno umjetničko polje