Pregled bibliografske jedinice broj: 1231603
Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja: doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom obrazovanju
Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja: doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom obrazovanju // Crkva u svijetu, 56 (2021), 4; 591-618 doi:10.34075/cs.56.4.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1231603 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja:
doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom
obrazovanju
(Religious Dimension of Intercultural Education:
Contribution of Catholic Religious Education to
Intercultural Education)
Autori
Razum, Ružica ; Jurišić, Marija ; Šegina, Tomislav
Izvornik
Crkva u svijetu (1848-9656) 56
(2021), 4;
591-618
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
religijska dimenzija, interkulturalno obrazovanje, katolički vjeronauk
(religious dimension, intercultural education, catholic religious education)
Sažetak
U prvome dijelu ovoga teksta razmatra se pitanje interkulturalnog obrazovanja usmjerenoga stjecanju znanja, stavova i vještina potrebnih za miran suživot. Promišljanje o interkulturalnome obrazovanju na poseban način zahtijeva ispravno razumijevanje identiteta i razlika u odgojnome i interkulturalnome području. Bitna sastavnica interkulturalnog obrazovanja je religijska dimenzija. U drugom se stoga dijelu promišlja o ulozi religijske dimenzije interkulturalnog obrazovanja na temelju relevantnih i recentnih europskih dokumenata te na temelju europskih istraživanja u području religijskog obrazovanja. U trećemu se dijelu kritički predstavljaju glavni modeli, odnosno dominantni načini promicanja religijskoga obrazovanja u Europi. Fokus je posebno usmjeren na religijsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, a koje se ostvaruje putem različitih inačica konfesionalnoga vjeronauka, ali i putem drugih predmeta, međupredmetnih tema i izvannastavnih aktivnosti. U posljednjem, četvrtom, dijelu predstavljaju se rezultati kritičke analize interkulturalne i međureligijske dimenzije konfesionalnoga vjeronauka u Kurikulumu Katoličkoga vjeronauka za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-3661 - Doprinos religijskog obrazovanja suživotu u multikulturalnome društvu (RELIGOBRAZ) (Razum, Ružica, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb