Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1231175

Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju


Plažanin, Martina
Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb


CROSBI ID: 1231175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju
(Visual literacy and visualization techniques in higher education)

Autori
Plažanin, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti

Mjesto
Zagreb

Datum
30.09

Godina
2022

Stranica
84

Mentor
Kocijan, Kristina

Ključne riječi
vizualna pismenost ; vizualizacija ; podatci ; visokoškolsko obrazovanje ; podatkovna pismenost ; pismenost
(visual literacy ; visualization ; data ; higher education ; data literacy ; literacy)

Sažetak
Korištenje slika kao sredstva komunikacije je nekoliko tisuće godina starije od korištenja teksta. Povijest vizualne komunikacije seže sve do prije 30 000 godina i pećinskih slika, no vještina opisa tih slika je stara samo 2500 godina, a termin tek 40-ak godina. Vizualna pismenost je skup sposobnosti koje pojedincu omogućuju učinkovito pronalaženje, tumačenje, vrednovanje, korištenje i stvaranje slika i vizualnih medija. Iz termina vizualna pismenost proizlazi i pismenost vizualizacije podataka koja se definira kao sposobnost i vještinu čitanja i tumačenja vizualno predstavljenih podataka i izvlačenja informacija iz vizualizacija podataka. Za dobru vizualnu pismenosti i pismenost vizualizacije podatka potreba je dobra vizualizaciju podataka koja se definira kao predstavljanje podataka korištenjem uobičajenih grafika, kao što su dijagrami, infografike, pa čak i animacije. Kao glavna klasifikacija metoda za vizualizaciju podataka objašnjena je Kirkova klasifikacija koja se dijeli na: uspoređivanje kategoričkih vrijednosti (kako bi se olakšale usporedbe između relativnih i apsolutnih veličina kategoričkih vrijednosti) , procjenu hijerarhija i odnosa dijela cjeline (omogućava raščlambu kategorijskih vrijednosti u njihovom odnosu prema populaciji vrijednosti ili kao sastavnih elemenata hijerarhijskih struktura), prikaz promjena tijekom vremena (za iskorištavanje vremenskih podataka i prikaz promjenjivih trendova i obrazaca vrijednosti tijekom neprekidnog vremenskog okvira), mapiranje geoprostornih podataka (za iscrtavanje i predstavljanje skupova podataka s geoprostornim svojstvima putem mnogih različitih okvira za mapiranje) i izrada dijagrama i grafikona odnosa (za procjenu asocijacija, distribucija i obrazaca koji postoje između viševarijantnih skupova podataka. Ova zbirka rješenja odražava neka od najsloženijih vizualnih rješenja i obično se fokusira na olakšavanje istraživačke analize).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Kristina Kocijan (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Plažanin, Martina
Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb
Plažanin, M. (2022) 'Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visokoškolskom obrazovanju', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pla\v{z}anin, Martina}, year = {2022}, pages = {84}, keywords = {vizualna pismenost, vizualizacija, podatci, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, podatkovna pismenost, pismenost}, title = {Vizualna pismenost i tehnike vizualizacije u visoko\v{s}kolskom obrazovanju}, keyword = {vizualna pismenost, vizualizacija, podatci, visoko\v{s}kolsko obrazovanje, podatkovna pismenost, pismenost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pla\v{z}anin, Martina}, year = {2022}, pages = {84}, keywords = {visual literacy, visualization, data, higher education, data literacy, literacy}, title = {Visual literacy and visualization techniques in higher education}, keyword = {visual literacy, visualization, data, higher education, data literacy, literacy}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font