Pregled bibliografske jedinice broj: 1231107
Uloga usmene književnosti u nastavnim planovima i programima Hrvatskog jezika za predmetnu nastavu osamdesetih godina 20. stoljeća
Uloga usmene književnosti u nastavnim planovima i programima Hrvatskog jezika za predmetnu nastavu osamdesetih godina 20. stoljeća, 2022., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1231107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga usmene književnosti u nastavnim planovima i programima Hrvatskog jezika za predmetnu nastavu osamdesetih godina 20. stoljeća
(Role of Oral Literature in Croatian Language Curricula in the 1980s)
Autori
Cukovečki, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
117
Mentor
Nikolić, Davor
Ključne riječi
usmena književnost ; socijalizam ; nastavni plan i program Hrvatskog jezika ; predmetna nastava
(oral literature ; socialism ; curriculas ; subject teaching)
Sažetak
Usmena književnost u nastavnim planovima i programima Hrvatskoga jezika cjelovito je obrađena do sedamdesetih godina 20. stoljeća. U tom periodu proučavatelji su interes uglavnom usmjeravali na pojedinačne usmenoknjiževne oblike u osnovnim školama. Pojedini su suvremeni proučavatelji dali retrospektivni obol tom periodu proučavajući pojedinačne usmenoknjiževne oblike ili pak usmenu književnost u cjelini. U ovom će diplomskom radu fokus biti na proučavanju statusa usmene književnosti u nastavnim planovima i programima Hrvatskoga jezika za predmetnu nastavu u posljednjim godinama socijalizma na hrvatskom prostoru (1980-1990). Istraživanje ćemo temeljiti na proučavanju službenih dokumenata aktualnih u tom razdoblju (nastavnih planova i programa) te čitanki kao neposrednog nastavnog sredstva. Pretpostavljamo kako su društveni kontekst te ideologija imale važnu ulogu u donošenju odluka u obrazovanju, pa i u odabiru usmenoknjiževne građe u nastavnom planu i programu Hrvatskoga jezika. Podastirući rezultate istraživanja, u ovom ćemo radu osvijetliti povijest Hrvatskoga jezika kao nastavnog predmeta te dobiti završni uvid u recepciju usmene književnosti u nastavi Hrvatskog jezika neposredno prije osamostaljivanja hrvatske države.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)