Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1230799

Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“


Velki, Tena
Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“ // 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 244-244 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1230799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“
(Presentation of the new study program "Postgraduate specialist study of inclusive education")

Autori
Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022, 244-244

ISBN
978-953-49429-3-2

Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice

Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
poslijediplomski studij, inkluzivni odgoj i obrazovanje, stručni studij
(postgraduate study ; inclusive education ; professional study)

Sažetak
Višegodišnjim praćenjem odgojno-obrazovne stvarnosti primijećeno je kako stručni suradnici, odgojitelji, učitelji i nastavnici kroz postojeći sustav obrazovanja nisu dostatno pripremljeni za rad s djecom s posebnim potrebama te i u istraživanjima navode upravo vlastite kompetencije kao najveću barijeru inkluzije. UNESCO-ov projekt Education for All (EFA), u kojemu se prati napredak pojedinih zemalja u promicanju ideja inkulzivnog odgoja i obrazovanja, pokazuje kako u Hrvatskoj tek svako treće dijete s teškoćama u razvoju ima pristup redovitom odgoju i obrazovanju dok primjerice Bugarska, Slovenija, Mađarska i Rumunjska imaju oko 80% djece s teškoćama u razvoju uključeno u redoviti sustav odgoja i obrazovanja. Prema ukupnom napretku u podizanju kvalitete odgoja i obrazovanja, Hrvatska je smještena na 31. mjestu, daleko iza Norveške, Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva, Finske, Italije, Islanda, Švicarske, Francuske, Nizozemske i drugih. Prema Nacionalnoj strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine, prioritetno područje odgoja i obrazovanja imalo je za strateški cilj pokretanje programa edukacije učitelja i nastavnike upravo u području inkluzivnog odgoja i obrazovanja, a prema Nacionalnom planu izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2021. do 2027. godine prioritetno područje je Inkluzivni odgoj i obrazovanje te zapošljavanje osoba s invaliditetom, u sklopu kojeg je posebni cilj osigurati inkluzivni odgoj i obrazovanje za djecu s teškoćama u razvoju i studente s invaliditetom. Kako bi odgovorio na trenutne potrebe po pitanju inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku 2022./2023. akademske godine pokreće novi studijski program. Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja prvi je program u Republici Hrvatskoj namijenjen upravo radu s djecom s posebnim potrebama (daroviti i s teškoćama u razvoju) unutar odgojno-obrazovnih institucija, a namijenjen je stručnim suradnicima (psiholozima, pedagozima, edukacijskim rehabilitatorima), odgojno-obrazovnim djelatnicima (odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima) i svima koji rade s djecom i mladima s posebnim potrebama kao što su socijalni radnici, logopedi i socijalni pedagozi. Glavni je cilj studija upoznavanje polaznika sa suvremenim teorijskim i praktičnim dostignućima u području rehabilitacije, psihologije, posebne pedagogije i srodnim područjima, te njihovo osposobljavanje da stečena znanja i vještine iz tih područja uspješno primijene u praksi. Program polaznicima omogućuje stjecanje kompetencija na području razumijevanja i primijene različitih modela savjetodavnog i rehabilitacijskog rada s osobama s invaliditetom i/ili djecom s teškoćama u razvoju, kao i usvajanje potrebnih savjetodavnih i psiho- rehabilitacijskih vještina, načina procjena i praćenja razvoja djece i mladih te profesionalne etike u sklopu različitih programa inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Na predstavljanju će se više govoriti o samoj strukturi studijskog programa, uvjetima upisa, kompetencijama koje se stječu njegovim završetkom te svim ostalim potrebnim informacijama za buduće polaznike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena
Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“ // 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Ambrosi-Randić, Neala ; Nakić Radoš, Sandra ; Smojver-Ažić, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2022. str. 244-244 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Velki, T. (2022) Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalistički studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“. U: Kuterovac Jagodić, G., Ambrosi-Randić, N., Nakić Radoš, S. & Smojver-Ažić, S. (ur.)29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice.
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2022}, pages = {244-244}, keywords = {poslijediplomski studij, inkluzivni odgoj i obrazovanje, stru\v{c}ni studij}, isbn = {978-953-49429-3-2}, title = {Predstavljanje novog studijskog programa „Poslijediplomski specijalisti\v{c}ki studij Inkluzivnog odgoja i obrazovanja“}, keyword = {poslijediplomski studij, inkluzivni odgoj i obrazovanje, stru\v{c}ni studij}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Velki, Tena}, year = {2022}, pages = {244-244}, keywords = {postgraduate study, inclusive education, professional study}, isbn = {978-953-49429-3-2}, title = {Presentation of the new study program "Postgraduate specialist study of inclusive education"}, keyword = {postgraduate study, inclusive education, professional study}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font