Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1230789

Obilježja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa


Pavleković, Gordana
Obilježja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa, 1998., doktorska disertacija, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 1230789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa
(Characteristics of the interactive method of evaluating the teaching process)

Autori
Pavleković, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
15.05

Godina
1998

Stranica
180

Mentor
Jakšić, Želimir

Ključne riječi
medicinka edukacija, kvaliteta nastave, strukturirana interaktivna metoda vrednovanja kvalitete nastave
(medical education ; quality of teaching ; structured interactive teaching evaluation method)

Sažetak
Polazeći od postavki da je evaluacija nastavnog procesa ma studiju medicine kao i sam oroces – humani, a ne administrativni odnos u kojem kao partneri sudjeluju i studenti i nastavnici te da cilj vrednovanja nije ocjenjivanje već unaprjeđenje kvalitete rada, provedeno je istraživanje razvoja i obilježja originalne metode strukturirane interaktivne evaluacije nastave (prema akronimu nazvane SIEN). Nekoliko obilježja razlikuje SIEN metodu od ostalih: (a) u vrednovanju ne sudjeluju svi studenti već slučajno izabrani u istom broju koliko je nastavnika na kolegiju, (b) sudionici vrednovanja (izabrani studenti i nastavnici) imenovani su od strane prodekana za nastavu, (c) vrednuje se individualno (kroz bilješke tijekom nastave) i grupno (na završnom interaktivnom razgovoru „licem u lice“) te (d) samovrednuju se i vrednuju svi strukturni elementi nastave i zadovoljstvo nastavnika i studenata. Istraživanje razvoja u obilježja SIEN metode provedeno je na pet turnusa/kolegija četvrte, pete i šeste godine studija medicine u Zagrebu. Kolegiji su bili iz internističkih, javnozdravstvenih, kirurških i psihijatrijskih sadržaja te izvanbolničke zaštite. Ukupan broj (imenovanih) studenata bio je 46, a tome je odgovarao broj imenovanih nastavnika na kolegijima. Kao kontrolna metoda korištena j anonimna studentska anketa koju su ispunili svi studenti na navedenom kolegijima (150). Usporedbom rezultata dobivenih tradicionalnom anonimnom studentskom anketom i SIEN metodom, dobiveni su odgovori na pitanja o njenoj učinkovitosti i djelotvornosti te mogućnostima i poteškoćama u njenoj primjeni. Potvrđena je postavka da SIEN ne ocjenjuje stanje („dobri“ i „loši“) već odgovara na pitanje zašto je to tako te daje preporuke što i kako napraviti uvjetima u kojima se nastava odvija. Strukturirani interaktivni razgovor imenovanih studenata i nastavnika na završetku turnusa omogućio je osvještavanje nastavnog procesa te usaglašavanje prijedloga kako zajednički, ravnopravno i partnerski unaprijediti kvalitetu rada. Rezultati pokazuju da SIEN utječe na pripremljenost i aktivno sudjelovanje i studenata i nastavnika i njihovu odgovornost u evaluaciji kvalitete nastave. Imenovani studenti i nastavnici su redovno vodili osobne bilješke iza svake metodske jedinice te s preko 2000 riječi vrednovali ne samo druge već i sebe te dali prijedloge kako unaprijediti kvalitetu. U SIEN metodi nema anonimnih evaluatora, a rezultati se dobivaju odmah na kraju nastave („odmah i sada“, a ne samo za generacije koje dolaze“). Već u prvom pokušaju SIEN metodu je prihvatilo dvije trećine sudionika. Za očekivati je da će kontinuirana primjena SIEN-a kao sastavnog dijela nastavnog procesa potaći unutarnju motivaciju svih sudionika za kvalitetnijom i suvremenom nastavom koja odgovara aktualnim potrebama medicinske prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Pavleković (autor)

Avatar Url Želimir Jakšić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavleković, Gordana
Obilježja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa, 1998., doktorska disertacija, Zagreb, Hrvatska
Pavleković, G. (1998) 'Obilježja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa', doktorska disertacija, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlekovi\'{c}, Gordana}, year = {1998}, pages = {180}, keywords = {medicinka edukacija, kvaliteta nastave, strukturirana interaktivna metoda vrednovanja kvalitete nastave}, title = {Obilje\v{z}ja interaktivne metode vrednovanja nastavnog procesa}, keyword = {medicinka edukacija, kvaliteta nastave, strukturirana interaktivna metoda vrednovanja kvalitete nastave}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavlekovi\'{c}, Gordana}, year = {1998}, pages = {180}, keywords = {medical education, quality of teaching, structured interactive teaching evaluation method}, title = {Characteristics of the interactive method of evaluating the teaching process}, keyword = {medical education, quality of teaching, structured interactive teaching evaluation method}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font