Pregled bibliografske jedinice broj: 1230769
Uključenost djece sa slušnim teškoćama u nastavu glazbene kulture
Uključenost djece sa slušnim teškoćama u nastavu glazbene kulture // Muzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija / Gortan-Carlin, I. P. ; Riman, K. ; Bačlija-Sušić, B. (ur.).
Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 223-246 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1230769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost djece sa slušnim teškoćama u nastavu glazbene kulture
(The inclusion of hearing impaired children in music culture education)
Autori
Košta, Tomislav ; Puljić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Muzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija
/ Gortan-Carlin, I. P. ; Riman, K. ; Bačlija-Sušić, B. - Pula : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022, 223-246
ISBN
978-953-8278-93-8
Skup
9. znanstveno-stručni skup "Iz istarske glazbene riznice"
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska; Novigrad, Hrvatska, 19.11.2022. - 20.11.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s teškoćom sluha, nastava Glazbene kulture, inkluzija
(hearing impaired pupils, music culture education, inclusion)
Sažetak
Djeca s teškoćom sluha uključena su u redoviti program osnovne škole te zajedno sa svojim vršnjacima ravnopravno sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu. Ipak, inkluzija učenika oštećena sluha u redovite razredne odjele za učitelja može predstavljati izazov ukoliko nema dovoljno informacija i znanja o radu s takvim učenicima. Pomoć asistenta u nastavi sigurno može biti od velikog značaja. Učitelji moraju posvetiti više vremena i pažnje te prilagoditi metode i postupke da bi dijete s teškoćom sluha usvojilo određene nastavne sadržaje te kako bi svi učenici na satu Glazbene kulture bili uključeni u sve 224 MÙZIKA: ZVUK, LOGOS, ODGOJ I OBRAZOVANJE, TERAPIJA aktivnosti. Glazba može dati veliki poticaj na aktivnost i suradnju kao i na cjelokupan razvoj djeteta s teškoćom sluha. U ovom radu se prikazuju rezultati istraživanja kojim se nastojalo utvrditi koliko su učenici nižih razreda osnovne škole s teškoćom sluha uključeni u redovite nastavne programe ; ispitati koje metode i sredstva učitelji primjenjuju u radu na nastavi glazbene kulture te, u konačnici, utvrditi kako glazba utječe na učenike s teškoćom sluha. U svrhu istraživanja provedeno je kvantitativno istraživanje tijekom svibnja i lipnja 2021. godine na slučajnom uzorku od 104 učitelja/ica razredne nastave na teritoriju Republike Hrvatske. Rezultati koje smo dobili potvrđuju uključenost u redovitu nastavu, primjenu različitih metoda i nastavnih materijala od strane učitelja kao i opći pozitivan utjecaj glazbe na djecu s teškoćom sluha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost