Pregled bibliografske jedinice broj: 1230724
Usmjerenost na dijete u odgojno-obrazovnom procesu - projekt "Ravnoteža i statika u jaslicama"
Usmjerenost na dijete u odgojno-obrazovnom procesu - projekt "Ravnoteža i statika u jaslicama" // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 241-251 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1230724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usmjerenost na dijete u odgojno-obrazovnom procesu -
projekt "Ravnoteža i statika u jaslicama"
(Focus on the Child in the Educational Process -
"Balance and Statics in the Nursery School" project)
Autori
Car Mohač, Daniela ; Butorac, Marijana ; Lončarić, Draženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 241-251
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca, dječji vrtić, poticajno okruženje, uloga odgajatelja, projekt
(children, kindergarten, stimulative environment, educator's role, project)
Sažetak
Dječji vrtić je mjesto življenja, igre i učenja djece i odraslih. U konstruktivistickoj paradigmi i na njoj zasnovanom kurikulumu, temeljno polazište je da se znanje i spoznaje izgrađuju, konstruiraju, stječu i razvijaju aktivnim sudjelovanjem djeteta, tj. izravnim stjecanjem iskustava. Brojni su autori koji govore kako se djeca igraju na isti način kao što znanstvenici rade na svojim otkrićima i tezama, kako stvaraju i revidiraju teorije na sličan način na koji to čine znanstvenici, jer imaju ono najvažnije što ih pokreće – urođenu znatiželju. Kako bi u tome uspjeli od izuzetnog je značaja poticajno okruženje za učenje u kojem će dijete imati prostor i vrijeme za istraživanje, provjeravanje, traženje odgovora. Uloga odgajatelja pri tome je od ključne važnosti. Hoće li primjetiti interes djece, njegove potrebe i mogućnosti, znati „vidjeti i čuti“ djecu, pomicati granice, mijenjati sebe ali i vlastitu praksu. I pritom rasti zajedno s djecom... U ovom je radu dat prikaz akcijskog istraživanja, praćenja interesa djece i rada na projektu „Statika i ravnoteža“ u jasličkoj skupini Dječjeg vrtića „Radost“ u Crikvenici. Cilj istraživanja bio je promatrati, dokumentirati, analizirati i razumjeti važnost dječje znatiželje u svakodnevnom institucijskom kontekstu jaslica kako bismo je pravilno i pravovremeno podržavali te tako poticali prirodni razvoj i učenje djece. Zbog dinamičnosti i kompleksnosti teme samog rada naglasak se stavio na sudjelujuće akcijsko istraživanje s elementima etnografskog pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)