Pregled bibliografske jedinice broj: 1230713
Roditelji i odgajatelji - partneri u odgojno- obrazovnom procesu
Roditelji i odgajatelji - partneri u odgojno- obrazovnom procesu // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije 'Globalne i lokalne perspektive pedagogije' / Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 25-31 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1230713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji i odgajatelji - partneri u odgojno-
obrazovnom procesu
(Parents and Educators - Parners in the educational
Process)
Autori
Car Mohač, Daniela ; Butorac, Marijana ; Lončarić, Draženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije 'Globalne i lokalne perspektive pedagogije'
/ Jukić, R. ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 25-31
ISBN
978-953-314-092-6
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditelji, odgajatelji, partnerstvo, suradnja, jaslice
(parents, educators, partnership, cooperation, nurseries)
Sažetak
U današnje vrijeme, u kojem dolazi do institucionalizacije odgoja i obrazovanja, veoma je važno uspostaviti kvalitetnu suradnju između različitih dionika odgojno-obrazovnog procesa. Suradnja obitelji i vrtića vrlo je važan preduvjet optimalnog razvoja i odgoja djeteta u vrtiću. Brojni su autori koji ističu značaj suradnje, tj. partnerskog odnosa odgajatelja i obitelji, a s ciljem dijeljenja odgovornosti za dječji razvoj. U suvremenoj paradigmi obitelj i dijete smatraju se aktivnim protagonistima uključenima u život i rad dječjeg vrtića. Roditelji i odgojitelji u vrtiću postaju suradnici na zajedničkom zadatku skrbi, njege, odgoja i obrazovanja djeteta. Partnerstvo implicira aktivnost utemeljenu na ravnopravnosti, uzajamnom poštovanju, povjerenju, dijeljenju informacija, osjećaja i vještina, dogovaranje, zajedničko odlučivanje i dijeljenje odgovornosti. Postoje različiti oblici suradnje, kao primjerice individualne informacije, informativni ili tematski roditeljski sastanci, volontiranje roditelja u odgojno-obrazovnoj skupini, razne kreativne radionice za roditelje, edukativne igraonice za djecu i roditelje, obiteljski izleti... U nastavku rada dat je prikaz provedenih oblika suradnje u jasličkoj skupini Dječjeg vrtića „Radost“ u Crikvenici tijekom pedagoške godine 2012./2013. Provedbom istih, kao i poticanjem aktivnog sudjelovanja roditelja u realizaciji programa ostvaren je kvalitativan iskorak od suradnje prema partnerstvu čime je ujedno unaprijeđena praksa te su stečena nova znanja i unaprijeđene komunikacijske vještine odgajatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)