Pregled bibliografske jedinice broj: 1230702
Važnost primjene dizajna korisničkog sučelja u digitalnim interaktivnim medijima
Važnost primjene dizajna korisničkog sučelja u digitalnim interaktivnim medijima, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1230702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost primjene dizajna korisničkog sučelja u
digitalnim interaktivnim medijima
(The importance of applying user interface design in
digital interactive media)
Autori
Zadelj, Brigita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2022
Stranica
39
Mentor
Skala, Tibor
Neposredni voditelj
Maričević, Marko
Ključne riječi
Korisničko iskustvo, korisničko sučelje, design thinking, persone, user journey map, moodboard, wireframe, prototipiranje, testiranje, figma
(User experience, user interface, design thinking, persona, user journey map, moodboard, wireframe, prototyping, testing, figma)
Sažetak
Dizajn korisničkog sučelja temelji se na komunikaciji s korisnikom. Tijekom dizajniranja sučelja potrebno je pratiti određene faze procesa koje vode uspješnom dizajnu. Taj proces obuhvaća ponajprije analizu podataka što podrazumijeva ankete i /ili razgovore s fokus grupom, kreiranje „persona“, korisničko putovanje, izrada mape osjećaja, digitalnog okvira, prototip i na samom kraju testiranje proizvoda. Služeći se tim načelima osmišljena je tema ovog završnog rada u kojemu je kroz praktični dio kreirano sučelje aplikacije za pomoć pri odabiru rođendanskog poklona. Aplikacija i web stranica radile bi na principu servera koji na temelju korisnikovih filtera, šalje korisnika na ostale stranice koje bi mu bile u skladu s odabranim filterima. Ciljana skupina za navedenu aplikaciju su korisnici srednje platežne moći koji žive užurbanim životom. Provedena je početna anketa kojom se nastojalo utvrditi postoji li trenutno na tržištu konkurencija, koliko vremena bi korisnici odvojili na korištenje potencijalne aplikacije, koji su bitni čimbenici koji utječu na njihov odabir, te potencijalni nedostatci aplikacije. Kako bi se dizajn aplikacije što bolje aplicirao kreirana je persona za potencijalnu aplikaciju i njezino potencijalno korisničko putovanje. Na temelju toga krenulo se s dizajnom aplikacije, počevši od niske razine složenosti dizajna do visoke razine složenosti dizajna. Nakon razrađenog i dovršenog dizajna bilo je potrebno sučelje učiniti interaktivnim i krenuti s prototipiranjem. Proces prototipiranja odrađen je u programu Figma. Prototip sučelja aplikacije testiran je na 10 korisnika koji su na kraju testiranja prototipa bili ispitani o funkcionalnosti potencijalne aplikacije, o razumijevanju, o dizajnu, svrsi i namjeni aplikacije, te potencijalnim problemima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija